Minggu, 19 April 2015

Jabu Si Sempabu (Harmonis) - Mazmur 128:1-6


PERPULUNGEN JABU-JABU
                                                                      GEREJA GBKP
TANGGAL 19 – 25 APRIL 2015.
Mazmur 128:1-6.

Tema : Jabu Si Sempabu (Harmonis)

LATAR BELAKANG
1.      Sijadi oratenta sendah eme berhubungen erat ras mazmur pasal 1 ras pasal 127, sinekanken kerna ulih kalak sierkemalangen man Tuhan. Kalak sierkemalangen man Tuhan, sierdalan sue ras peraten Tuhan ngaloken pasu-pasu ibas jabuna ras sebage warga kota Yerusalem. Alu bage pemazmur ngajarken “cara hidup” simehuli, simpereh kemalemen ate.
2.      Mazmur enda merupakan sada pernyataan kiniteken ija Dibata situhu-tuhu ras banci terteki lalap masu-masu ise saja si enghamati Ia, si mbiar man Tuhan. Mbiar man Tuhan la saja terjeng mbiar ntah ras patuh nandangi sejumlah perentahNa, tapi harus teridah ibas “cara nggeluh” simenempatkan Tuhan idas kerinana.
3.      Cara nggeluh mbiar ras erkemalangen man Tuhan, anak jabuna pe (ndehara ras anak) ikut mbiar man Tuhan, bagepe jadi keriahen tersendiri nandangi sekalak bapa, sebab ndehara tehna kai siibahanna ibas jabuna, anak jadi masa depan ras kelanjuten nggeluh keluarga sierkemalangen man Tuhan.
4.       Lit dua simbol siicidahken pemazmur nandangi bapa si erkemalangan man Tuhan, janah enda eme ulih bapa sierkemalangan man Tuhan, sebab ibas kegeluhenna peraten Dibata saja siidalanken bas jabuna. Simbol eme : 1). Ndehara bali ras anggur simeramis. Enda ibuat ibas latar belakang kegeluhen kalak Jahudi, selaku petani anggur. Batang anggur mbutuhken “tunjangan/penopang” (perbulangen), tapi lalap mere asangken ngalo. Maksudna tetap mereken keriahen ras kemalemen ate nandangi perbulangenna (band. Kuan-Kuanen  Pasal 31). 2). Anak-anak bali ras tunas batang zaitung isekelewet mejana. Sada simbol kerna pasu-pasu Tuhan sitetap ras “daya hidup ras kelanjutan hidup keluarga.
5.      Kalak sierkemalangen man Tuhan, ipasu-pasu Tuhan ia. Janah idahna kesangapen Yerusalem (kebaikan umat Tuhan), cawir metua.


APLIKASI
            Keluarga si sempabu eme sura-suranta kerina. Janah selaku keluarga kristen gelah lit keharmonisen maka kita harus mbiar ras erkemalangengen man Tuhan. Em sebabna ersura-sura kita gelah jabunta ipasu-pasu Tuhan. Ersura-sura kita ope denga kita bengket ibas ikaten perjabun reh kita ku gereja guna ngaloken pasu-pasu idur Dibata nari. Janah lebe-lebe Tuhan ras isaksiken perpulungen, erpadan kita guna nggeluh setia seh Dibata nirangken alu kematen.
            Keluarga sisempabu eme tanggungjawab perbulangen ras ndehara, janah masing-masing mensyukuri kai si lit bas ia, jadi la sada pihak ngenca. Alu bage perbulangen ras ndehara nggeluh kai si lit bas ia ras nggeluh erpalasken keleng ate. Maksudna perbulangen ras ndehara nggejapken kemalemen ate ibas  kai si lit (materi) bas ia. Sienda labo berarti menutup kemungkinen keluarga ersura-sura guna ndatken erta, tentu enda banci-banci saja asal  ula ka enda jadi perayaken sierbahanca perbulangen ras ndehara, bagepe anak lanai sicocoken.
            Kerina keluarga, pasti memiliki problemna masing-masing, saja ula min problem enda dungna jadi palas man keluarga kristen lanai siangkan. Tapi ibas kerina problem silit kita ngasup ngatasisa alu erpengarapen man Tuhan. Emaka si paling penting man keluarga kristen pegeluhlah spiritualitas keluarga, pendidiken agama kristen harus lit I tengah-tengah jabu. Alu bage kerina isi jabu banci memahami kerna problem si lit, janah ras-ras ngatasisa.

Pdt. Steven Kumenit,STh.,M.Min.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar