Rabu, 30 September 2015

Budaya ras Injil (Matius 5:17-20)



PERPULUNGEN JABU-JABU
GEREJA GBKP
TANGGAL 4 – 10 OKTOBER 2015.
Matius 5: 17 – 20.

Tema : Budaya Ras Injil

LATAR BELAKANG
1.      Bahan oratenta sekali enda eme salah sada bagin ibas khotbah Jesus i datas uruk. Janah sekali enda Jesus mereken sada penjelasan kerna hubungenNa ras undang-undang Musa ras siiajarkan nabi-nabi. Nina Jesus, IA reh labo guna ncedai undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi, tapi ibas rangka nehken kai singgo isuratkenna. Enda ikataken Jesus, sebab lit pengangkan kalak Jahudi, kerehenNa nggo ncedai undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi.
2.      Amin gia teridah beda pengajaren Jesus ras guru-guru agama, bagepe kalak farisi, tapi labo berarti pengajaren Jesus ncedai undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi. Emaka gelah la salah pengertin ajar-ajar ras jelma sinterem, ituriken Jesus hubungenNa ras undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi.
3.      Sada penegasan Jesus kerna undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi eme sedekah langit ras doni lenga masap maka berlaku denga undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi. Saja ibas Jesus kerina e igenapi. Ibas erti kata undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi jadi kuh ibas diri Jesus. Emaka ajar-ajar Jesus ras jelma sinterem banci ndalanken kerina e arah kai singgo iajarken Jesus. Emaka kalak sila ndalanken, la nggeluh ibas keselamatan, tapi si, ia nggeluh ibas keselamatan. Maksud Jesus ibas  njelasken sie, gelah ajar-ajarNa ras jelma sinterem meteh maka sada titik pe la banci beneken ajaren undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi. Kerina kalak arus patuh ibas ndalankenca. Memang tuhu teridah pengajaran Jesus tempa-tempa berbeda ras undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi,tapi situhuna pengajaren Jesus e merupaken inti ibas undang-undang Musa.
4.      Undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi sada sarana gelah kalak Jahudi banci ngidah keselamatan, emaka arus ndalanken alu tuhu-tuhu, la banci ndalanken secara lahiriah saja. Ibas maksud eme reh Jesus gelah kalak Jaudi banci ngidah undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi lit ibas diri Jesus. Alu bage kalak Jahudi banci nggeluh ibas keselamaten.
5.      Ajar-ajar Jesus ras jelma sinterem arus tutusan ndalanken undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi asangkan guru-guru agama ras kalak Farisi, gelah ajar-ajar Jesus ras jelma sinterem banci bengket ku bas Kinirajan Surga. Guru-guru agama ras kalak Farisi tuhu kalak enda meteh kerna undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi, bagepe iajarkenna man kalak sideban, tapi ibas ndalankenca, guru-guru agama ras kalak farisi lang.

APLIKASI
            Sada penungkunen, apakah budaya ras Injil bertentangan ntah uga. Adi dogma denominasi gereja sideban, ipertentangkenna. Nina, budaya la banci nggeluh ibas Injil. Emaka makna Injil memasapkan budaya. Sebab idah denominasi gereja e, budaya eme produk agama sidekah emaka arus imasapkan.

            Ibas gereja GBKP, budaya eme bagin si la terpisahkan ras kegeluhen manusia, janah enda merupaken pemere Tuhan. Emaka idah gereja budaya enda arus ilestariken. Bagepe budaya ipake gereja guna nehken peraten Tuhan. Emaka budaya-budaya si la mehuli, subuk budaya klasis, bagepe budaya modern arus iterangi gereja alu Kata Dibata.
            Perlu siteh injil la banci lepas/terpisahkan ras budaya. Sebab injil arus nggeluh ibas diri manusia. John S. Mbiti secara apik mendefinisi kebudayaan sebagai pola kehidupan manusia dalam menanggapi lingkungan kehidupan manusia, yang diekspresikan dalam bentuk-bentuk fisik seperti agrikultur, seni, teknologi; dalam relasi antarmanusia seperti institusi, hukum, kebiasaan; dan dalam bentuk refleksi atas seluruh kenyataan seperti melalui bahasa, filsafat, agama, nilai-nilai spiritual dan pandangan dunia. Ibas palas enda maka Injil arus nggeluh ibas kegeluhen budaya.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar