Selasa, 03 November 2015

Jaga Ras Kelengilah Kulandu (Daniel 1:11-21)



KHOTBAH TANGGAL 8 NOPEMBER 2015.
GEREJA GBKP
Invocatio    :    Nina Daniel man penjaga e, "Pepayolah kami i bas sepuluh wari enda. Bereken gule-gulen saja pangan kami dingen lau saja inemen kami (Daniel 1:12).
Ogen          :    2 Raja-Raja 20:1-11 (Tunggal).
Kotbah       :    Daniel 1:11-21 (Tunggal).
Tema          :    Jaga Ras Kelengilah Kulandu.

LATAR BELAKANG
1.      Nebukadnesar selaku raja Babel ersura-sura nambahi pegawaina, emaka isuruhna Aspenas guna ndarami calon-calon pegawaina e, alu kriteria mejile rupana ras pentar, mbages pemetehna, pedas nangkap pelajaren, janah la lit sitik pe man pandangen i bas kulana. Alu kriteria enda maka dat me empat anak perana eme Daniel, Hananya, Misael, ras Asari, janah empat anak perana enda isambarina gelarna alu gelar kalak Babel eme Beltasar, Saderah, Mesah ras Abednego. Perintah raja maka calon pegawai enda harus ididik sedekah 3 tahun, janah harus man pangan sintabeh siisikapken kerajaan. Tapi peraturan enda “itolak” Daniel ras teman-temanna. Daniel ras teman-temanna la terpengaruh kerna tawaran dahin. Kriteria  mejile rupana ras pentar, mbages pemetehna, pedas nangkap pelajaren, janah la lit sitik pe man pandangen i bas kulana gelah banci ngelai raja.
2.      Enda ibahan erkiteken Daniel ras teman-temanna eme anak perana situtus ras sierkiniteken, emaka peraturan-peraturan kerna pangan tuhu-tuhu iperdiatekenna. Sebab  peraturan kerna pangan enggo isuratken ibas peraturan agama Jahudi (band. Imamat 11; Ulangen 14). Tujunna gelah tetap litna kebadiaan nggeluh, emaka kula la banci imelket hanya erkiteken pangan.
3.      Situhuna pemindon Daniel ras teman-temanna la man pangan siisikapken raja (kerajaan) itolak, tapi erkiteken terjadi kesepakaten eme gelah penjaga mpepayo daging kula Daniel ras teman-temanna sedekah sepuluh wari saja, kenca sie penjaga muat sada keputusen kerna sie. Kenca sepuluh wari iidah penjaga maka daging kula Daniel ras teman-temanna jilen adi ibandingken ras anak perana sideban, emaka ipediat penjaga e Daniel ras teman-temanna man gule-gulen saja sedekah ibas pendidiken.
4.      Empatna anak perana Jahudi enda ibereken Tuhan pemeteh siluar biasa. Khusus man Daniel itambahken Tuhan pemeteh ntah pe kebeluhen kerna pengenehenen ras banci ngoge nipi.
5.      Daniel ras telu teman-temanna  lebih pentar asangken anak-anak sideban si sada pendidiken ras ia. Emaka Daniel ras temanna ialoken jadi pegawai istana. Bagepe beluhen 10 kali lipat beluhen asangken pegawai (guru-guru) raja sideban. Janah sie labo hasil pengajaren kalak Kasdim (guru-guru) tapi erkiteken pemere (penyataan) Dibata. Perlu siteh kalak kasdim enda eme sada kelompok tertentu siterdiri ibas para imam ntah pe peramal Babel. Sipendahinna eme menilik bintang-bintang (astrologi), si mpebetehken  nasib bangsa-bangsa ntahpe  nasib kalak ibas wari-wari sirehna ras erbahan ilmu sihir. Kalak enda mpergunaken  tulisan khusus eme  cuneiform ras bahasa sumer sicukup kuno dan misterius.

APLIKASI
            Kerina pinakit banci ipepalem Tuhan. Jadi la lit simetahat ibas Tuhan. Jadi penungkunen man banta, arah bahan khotbahta memang icidahkan lit siipantangkan, tapi arah Matius 5:11, i je ikataken kerina pangan banci ipan. Saja harus siinget labo kerina erguna man kulanta.
            Kesehaten penting man banta, sebab adi sakit kita, maka agak sulit kita beraktifitas, bagepe melala pengeluaran ibas rangka pepalem pinakitta e. Emaka lit pepatah ngataken sedia payung sebelum hujan. Ibas erti kata sebelum kita sakit, lebih dahulu sijaga kulanta enda, gelah sehat kita. Tapi adi kita sakit maka sipaling penting man banta inget Tuhan. Kita arus ertoto man Tuhan, gelah ipepalem Tuhan pinakitta.
            Perlu siinget nterem kalak sakit erkiteken la sijaga pangan silit. La tertahanken kita man pangan sisearusna la perlu melala sikonsumsi ras singgo ianjurken dokter la banci ikonsumsi. Emaka sipenting man banta sijaga ras sikelengi kulanta gelah tetap kita sehat. Ibas kita njaga ras ngkelengi kulanta maka pola makan kita teratur.
            Bagepe perlu siinget ibas kita njaga kesehatenta, labo berarti gelah la kita mate, lang. Tapi gelah sehat kulanta, janah banci sidahiken dahin-dahin Tuhan ibas doni enda. Adi soal kematen, e hak preogatif Tuhan. Tuhan sinentuken katawari kita mate. Bagepe adi sakit kita, cepatlah kita ertambar, janah adi sehat marilah reh kita ku rumah pertoton guna ngataken bujur man Tuhan. Emaka gelah kita tetap sehat maka siarus iperdiateken eme pangan ras gaya hidup konsumtif (suka makan). Kita arus berolah raga. Bagepe kita arus nggeluh erkemalangan man Tuhan, gelah kita ndatken kepentaren guna njaga ras ngkelengi kulanta, sebab kita sakit la saja terjeng pangan-pangan, tapi pe banci erkiteken sideban eme pikiran (stres), rsd. Bagepe banci kita ersembah man Tuhan ras mengaplikasiken kata Dibata ibas kegeluhenta tep-tep wari. Alu bage kai siikataken Mazmur 128:1-2) jadi sikerajangenta, sebab banci saja erkiteken sakit, sen sipepulungta keri, erkite-kiteken ertambar.


Pdt. Steven Kumenit Tarigan, STh.M.M.Min

Tidak ada komentar:

Posting Komentar