Selasa, 19 April 2016

Man Kalak SiipilihNa, IberekenNa kemenangan (Kisah Para Rasul-Rasul 11:1-18)



KHOTBAH TANGGAL 24 APRIL  2016.
GEREJA GBKP
Invocatio    :    Lakokenlah e, erkiteken kam kap sikerajangen TUHAN Dibatandu. IpeserapNa kam i bas kerina bangsa-bangsa i doni enda nari jadi bangsaNa khusus (Ulangan 7:6).
Ogen          :    Yesaya 1:10-20 (Anthiponal).
Khotbah     :    Perbahanen Rasul-Rasul 11:1-18 (Tunggal).
Tema          :    Man Kalak SiipilihNa, IberekenNa kemenangan.

LATAR BELAKANG
1.      Sijadi bahan khotbahta sendah eme sada bagin si la terpisahkan ibas pasal 10 nari, i ja Petrus mperidiken Kornelius ras isi jabuna ini rumah Kornelius. Kornelius eme sekalak komendan ibas pasukan tentera Romawi. Jadi ia kalak Roma. Tapi kai siilakoken Petrus jadi polemik (masalah) man rasul-rasul ras kalak si nggo tek i Yudea. Emaka kenca Petrus mulih ku Yudea, ipandangina k ai singgo ilakoken Petrus i rumah Kornelius.
2.      Pantang kal man kalak Yahudi kesilang i rumah la kalak Yahudi. Ibas pengangkan kalak Yahudi, kalak si la kalak Yahudi eme kalak kafir, emaka igelarina biang. Enda ilakoken kalak Yahudi sebab ibas Hukum Taurat melarang kalak Yahudi ergaul ras kalak si la kalak Yahudi ntah pe man pangan si nggo i jemak kalak si la kalak Yahudi. Sebab pangan si nggo ijemak kalak si la kalak Yahudi nggo lanai bersih  ntah pe lanai tahir (band. Imamat pasal11-18). Alu bage kalak si nggo bengket ras man pangan si nggo i jemak kalak si la kalak Yahudi, otomatif ia lanai bersih (lanai tahir) . Emaka Petrus pe lanai tahir. Janah biasana man kalak Yahudi, lit aturen agama kerna pentahiran. Situhuna banci kalak Yahudi man pangan singgo i jemak kalak si la kalak Yahudi, adi kalak si la kalak Yahudi nggo iproselitkan, nggo isunat.
3.      Petrus mpertanggungjawabkan kai siilakokenna. Situhuna secara pribadi sebage kalak Yahudi la nggit Petrus bengket ras man ras keluarga Kornelius. Tapi kerina enda erkiteken Tuhan sinuruhsa maka bengker ras man ia i rumah jabu Kornelius. Awalna itulak Petrus, tapi erkiteken nina Tuhan kai siikataken Dibata bersih ula ikataken Petrus meluat. Janah nina Petrus, ula kam sangsi kerina sebab lit enam kalak si jadi saksi.
4.      Kai siilakoken Petrus, kerina bekas persuruhen Dibata. Bagepe ituriken Petrus, tupung ia ngerana nusur Kesah Si Badia man kerina kalak si pulung i rumah Kornelius, bagi tangtangna Kesah Si Badia nusur man kerina rasul-rasul bagepe kalak si tek i Yerusalem. Jenari nina, ku inget kai sipernah ikatakan Yesus eme Yohanes mperidiken alu lau, tapi kam pagi mperidiken alu Kesah. Kai siituriken Petrus jelas kerina ras lit saksina. Emaka tangkas man kerina rasul-rasul ras kalak si tek kai palas Petrus bengket ras man, bagepe mperidiken keluarga Kornelius.
5.      Kerina kalak si pulung muji Dibata, sebab nggo tangkas man bana, kerina si labo kalak Yahudi pe nggo ibereken Dibata dalan jera gelah dat kegeluhen. Alu bage keselamatan la saja terjeng man kalak Yahudi saja, tapi man kalak si tek man Yesus Kristus.

APLIKASI
            Keselamatan, labo ikhususken man sekalak jelma ntah sada suku, tapi man kerina kalak sitek man Yesus Kristus. la erdobahan kita i lebe-lebe Dibata. Tapi amin gia keselamatan nggo ibereken Tuhan man banta, arus ka siikuti aturen ntah pe arus idalanken kai singena ate Tuhan. Kata ras perbahanen arus sedalanen. Bagepe ibadahnta la saja terjeng ibadah formal, tapi arus teridah ibas kegeluhenta tep-tep wari. Ibadah formal la banci sipisahkan ras kegeluhenta tep-tep wari. Emaka adi sinen ibas ogen, je teridah percuma kepeken tutus kita beribadah, tapi tetap denga sidalankan kai si la ngena ate Tuhan. Kalak si la ngena ate Tuhan berarti ende-endenta ras persembahenta la ialoken Tuhan. Ciga ras mutah ate Dibata ngenen kerina formalitas ibadahnta, adi la lit perubahan secara signifikan ibas kegeluhenta sitep-tep wari. Emaka ibas liturginta lit pengakun dosa, simanfaatkan e, janah tuhu-tuhu jerahlah kita. Janah teridah min ibas kegeluhenta tep-tep wari.
            Kita nggo ipilih Dibata, kita nggo nggeluh ibas keselamatan. Amin bage gia tentuna lit tantangan ras kiniseran si banci ngkenai kita. Tapi erkiteken Tuhan ras kita, tentuna kita banci ndatken kemenangan. Sebab lit kepentaran bas kita. Bali ras Petrus ndatken kemenangan ibas pikiran Yudaisme si leket ertahun-tahun, si banci mereken kematen man bana. Petrus ndatken kemenangan erkite-kiteken ia ngaloken kepentaren ibas Tuhan nari, janah idalankenna kai siikatakan Tuhan.
            Gelah kita nggeluh ibas kemenangan maka pola pikirta arus pola pikir Kristus. emaka ibas pola pikir Kristus, si lit bas kita eme nggeluh ibas persadan, sikeleng-kelengen, nggeluh ibas kiniteruken ukur ras nggeluh ibas kesabaran. Bagepe ula ibas ketutusenta ersembah man Tuhan, ula ka sipandangi kalak sikurang tutus beribadah, tapi marilah sisampati kalak si kurang tutus gelah ia bali ka ras kita ibas ketutusen ersembah man Tuhan.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.
           

Tidak ada komentar:

Posting Komentar