Rabu, 18 Mei 2016

Dibata Telu Sada (Yohanes 16:12-15)



KHOTBAH TANGGAL 22 MEI 2016.
GEREJA GBKP
Invocatio    :    Mula-mulana ijadiken Dibata langit ras doni. Doni lume denga, la lit tempasna. Lawit si mbelang ergalumbang itutupi gelap mesangat, janah kesah Dibata kelaling-kelaling i babo lau engkuasaisa (Kejadin 1:1-2).
Ogen          :    Mazmur 8:21-10 (responsoria).
Khotbah     :    Johanes 16:12-15 (Tunggal).
Tema          :    Dibata Telu Sada.

LATAR BELAKANG.
1.      Bahan khotbah eme percakapan ntah sada penjelasan Yesus man ajar-ajarNa kerna pendahin Kesah Si Badia. Janah enda ope denga Yesus nangkih ku Surga.
2.      Dosa mambai manusia la ngasup ngangkai kerna eksistensi Yesus Kristus, tapi arah Kesah Si Badia ipetangkasNa ise Yesus e, bagepe Kesah Si Badia mpermuliakan Yesus arah  mberitaken ise situhuna Yesus e.
3.      Kesah Si Badia ngerana kerna kebenaren si lit ibas Yesus Kristus. Yesus eme Dibata sireh ku doni enda, tuhu-tuhu pribadi sibenar. Bas Yesus lit kebenaren. Kebenaren bas Yesus enda me sila terangkai nterem jelma, khususna imam-imam kepala, pemimpin kalak Yahudi ras kalak Farisi, emaka Yesus selaku Mesias itulakna. Ibas penulaken enda ngatakenca, maka perukuren manusia la ngasup ngangkai kerna kebenaren Dibata.
4.      Yesus eme kebenaren,  ngasup terangkaisa adi Kesah Si Badia singajarisa. Kesah Si Badia ngkuasai pusuh ras peraten manusia, termasuk ajar-ajar Yesus. Emaka ipetangkas Kesah Si Badia me ise situhuna Yesus e.
5.      Kesah Si Badia berfungsi sebage Parakletos nandangi ajar-ajar Yesus, bagepe man kerina kalak si tek baNa. Yesus Kristus ipermuliaken Dibata arah nangkih ku Surga maba kecedan ate man ajar-ajar, sebab arus sirang ras Yesus. Tapi ibas Kesah Si Badia, ajar-ajar Yesus ndatken pengapul ras gegeh guna mberitaken kerna eksistensi Yesus.  Janah pengajaren Kesah Si Badia e labo ate-ateNa saja, tapi kerina enda ikatakenNa kerna kai siibegiNa ras inandangi jadi. Enda me palas ajar-ajar Yesus ndatken gegeh guna mberitaken kerna Yesus singgeluh ras singgo nangkih ku Surga.

APLIKASI
            Dibata telu sada, seh genduari tetap denga iperdebatan khususna si kurang denga ngangkai kerna Dibata telu sada. Secara sederhana Dibata telu sada nerangken kerna Bapa, Anak ras Kesah Si Badia. Dibata Telu Sada (Trinitas). Ngerana kerna Dibata Telu sada em Allah Bapa, Allah Anak dan Allah Roh Kudus (I Yohanes 5:7; Yohanes 10:30; II Korintus 13:14; Matius 3:16-17).  Allah Bapa adalah Allah yang menciptakan langit dan bumi dan segala isinya yang memelihara sampai akhir zaman (Kejadian 1:1-31). Allah Anak adalah Yesus Kristus; Anak Allah yang tunggal (Yohanes 1:14) yang menyatakan pekerjaan dan kehendak Allah di dalam dunia (Yohanes 4:34). Dialah Penebus dosa kita (Matius 1:21) melalui kelahiran, kematian, kebangkitan, kenaikanNya ke Sorga serta kedatanganNya kembali. Allah Roh Kudus adalah pribadi Allah; Roh Allah dan Roh Kristus (Roma 8 : 15 - 17). Dialah Penolong dan Penghibur yang dikaruniakan untuk mengajar, mengingatkan orang percaya akan kehendak Allah dan ajaran Yesus Kristus, dan menanamkan serta memelihara iman sampai kedatangan Yesus Kristus kembali (Yoh 14:26; II Korintus 3:17).
            Tentuna kita selaku kalak sitek man Yesus arus ngataken bujur man baNa, sebab ibas Dibata telu sada kita ngasup ngangkai kerna kuasa ras keleng ate Tuhan man banta. Alu bage, lanai perlu aru ateta nggeluh ibas doni enda, sebab ibas kuasa ras keleng ateNa, kita banci megegeh nggeluh ibas doni neda. Janah adi lit perbeben ras kiniseran, pasti isampatiNa kita. Lebih asangken sie Kesah Si Badia mereken gegeh man banta guna tetap nggeluh ibas pengarapen seh Yesus Kristus reh peduakaliken ibas doni enda.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar