Kamis, 29 September 2016

Bujur Makeken Sukat-Sukat (Lukas 3:7-14)



PERPULUNGEN JABU-JABU
GEREJA GBKP
TANGGAL 2 – 8 OKTOBER 2016.
Lukas 3: 7-14.

Tema : Bujur Makeken Sukat-Sukat.

LATAR BELAKANG
1.      Sijadi bahan oratenta sendah eme sada pendahin Yohanes Peridiken kenca ia idilo Tuhan guna mpersiapken ndalan man Tuhan (band. Kerehen Yesus Kristus), gelah ibas kerehen Tuhan Yesus, bangsa Israel nggo nggeluh ibas kebadiaan. Alu bage bangsa Israel banci ngalo-ngalo Yesus Kristus (Mesias) alu meriah ukur ras dem pengataken bujur. Sebab Mesias nggo ndekah itimai bangsa Israel.
2.      Khotbah Yohanes Peridiken kerna kegeluhen sibujur ras badia bagepe keleng ate, mabai ku keselamatan. Erkiteken sie me nterem kalak Yahudi reh ku Yohanes peridiken i lau Yordan mindo gelah ia iperidiken. Nggeluh badia ras bujur berarti arus jera ibas perbahanen-perbahanen si la ngena ate Tuhan. Tandana nggo jera maka arus iperidiken. Sebab adi nggo iperidiken maka arus teridah perubahan nggeluh ibas manusia (kalak Israel). Perubahan e me nggeluh bujur, badia ras nehken keleng ate, arus nampati kalak sideban simbutuhken penampat. Jadi peridin la terjeng formalitas ngenca. Peridin jadi formalitas adi kalak Israel erpengakap ia keturunan Abraham si dat prioritas ibas keselamatan, emaka situhuna la perlu ia iperidiken.
3.      Keselamatan la erpalaskan kesusuren (band = Nepotisme). Tapi keselamatan idatken erpalasken nggeluh bujur, badia ras nehken kekelengen. Emaka salah nge adi kalak Yahudi erpengakap ia kesusuren Abraham, janah la teridah ibas perbahanen simehuli singena ate Tuhan. Ibas palas enda me nina Yohanes, kapak nggo sikap guna nabah batang kayu si la mehuli (ayat 9). Jadi lit penghukuman man manusia si la ndalanken keadilan ras kebujuren. Jadi keselamatan arus ibas totalitas nggeluh manusia (pusuh, perukuren, kata ras perbahanen).
4.      Lit dua pendahin sinembeh kal bangsa Yahudi eme pemungut cuke ras tentera. Nembeh kalak Yahudi man pemungut cuke, erkite-kiteken lit “pemerasan” man masyarakat. Cuke siipindona la bagi arusna, sebab ipindona lebih asa patutna. Janah enda ikategoriken dosa. Nembeh kalak Yahudi man kalak Yahudi si jadi tentera Roma, erkite-kiteken tentera eme alat/persuruhen pemerintah Roma. Tupung sie kalak Yahudi iteruh kuasa kerajaan Romawi. Bagepe melala tentera simenindas rayat.
5.      Yohanes Peridiken la mpersalahkan pendahin pemungut cuke ras tentera, saja siipindona eme ula pindo mbuen asa singgo itentuken. Bagepe selaku tentera, maka arus ncidahken keadilen ras kebujuren. Ula lit penindasan ras korupsi. Adi bage siidalanken maka subuk pemungut cuke ras tentera nggeluh ibas keselamaten.

APLIKASI
            Seh genduari siidah, sibegi denga, ntah pe sipraktekken kerna korupsi. Perlu siteh korupsi eme sada pendahin si la ngena ate Tuhan. Korupsi mpebayak diri sendiri, kelompok alu cara si la patut, eme muat sen si la sekerajangenna,  penindasan ras kinilaadilen. Korupsi eme ersenang-senang ibas penderitaan kalak sideban. Erbage-bage kalak simprakteken korupsi, eme  erkite-kiteken kebutuhen ekonomi sila tercukupi, la nggejapken bias kai singgo lit bas ia, rsd.
            Temanta sendah eme bujur makeken sukat-sukat. Adi kita ngerana kerna sukat-sukat, berarti kita ngerana kerna “batas ras takaran”. Emaka bujur makeken sukat-sukat lebih tepat ibas bidang ekonomi. Sebab ibas bidang ekonomi (pedagang ras usaha) arus lit sukat-sukatna. Tapi secara umum banci iartiken ibas  kerina pendahinta. Sebab ibas pendahin lit aturen/hukum siarus idalanken secara bersama ntah pe pribadi. Sukat-sukat enda me sijadi rel/patron ibas kita erdahin. Adi kita pegawai berarti lit gaji sue ras golongan/masa kerja kita. Adi kita pedagang lit timbangan guna ngukur berat/ringanna barang guna itukur. Kerina enda la banci itukangi ntah pe ilewati kita. Sebab adi silewati alu la iteh pemimpin ntah pe siempuna kebijakan (pemerintah), berarti kita nggo lewati sukat-sukat e. Bagepe marilah ibas kita ndatken kesempaten guna nampati kalak sideban, ula kita merangap, sierbahnca siarusna temanta ndatken penampat, tapi nggo sipotong baginna. Alu bage kita nggo erdosa. Adi nggo erdosa berarti ibas kerehen Yesus Kristus peduakaliken ibas doni enda, kita pasti ihukum. Emaka adi kita nggo Yesus Kristus eme Tuhan ras keselamatenta maka bujurlah kita ibas makeken sukat-sukat. Alu bage la saja kita sisenang, tapi kalak sideban pe ikut senang. Kalak sideban la itindas ras la itokohi. Jadi ibas kita bujur ibas makeken sukat-sukat maka kita nggo jadi alat kedamen ras kebujuren ibas doni enda. Emaka malem ateta nggeluh ibas kebujuren ras keadilen.

Pdt. Steven Kumenit, Sth.M.Min.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar