Rabu, 07 September 2016

Radikalisme (Kisah Para Rasul-Rasul 8:1-3)



PERPULUNGEN JABU-JABU
GEREJA GBKP
TANGGAL 11-17 SEPTEMBER 2016.
===========================================================
Perbahanen Rasul-Rasul 8:1-3

Tema : Radikalisme

LATAR BELAKANG
1.      Perkembangan kekeristenan kenca Yesus nangkih ke surga tuhu-tuhu ndatken perbeben simesangat, sebab imam-imam kepala, pemimpin-pemimpin kalak Yahudi, bagepe nterem kalak Yahudi, termasuk Saulus la nggit kalak kristen berkembang.
2.      Istepanus sekalak diaken siipilih kerina kalak sitek guna ngelai kalak singgo mbalu, khususna kalak Yahudi simake cakap Yunani (band. Pasal 6:1-5), ibunuh. Padahal Istepanus sidem Kesah Si Badia, janah melala tanda-tanda sengget siibahanna, tapi erkiteken lit piga-piga kalak Yahudi si la ngasup ngaloken kai siikataken Istepanus maka isogokna piga-piga kalak guna ngataken maka Istepanus nggo ncekuraki Musa ras encuraki Dibata, emaka Istepanus itangkap janah ibaba ku Sahenderin (pengadilan agama), tapi i lebe-lebe Sahendrin Istepanus ngataken maka kalakYahudi mekeng ras la nggit jera. Kalak Yahudi la nggit megiken kai siikataken Kesah Si badia. Ibunuh pemimpin-pemimpin agama Yahudi ise singerana kerna kerehen persuruhen Dibata. Megelut Sahendrin emaka ibunuhna Istepanus.
3.      Sidang Sahendrin ibahan terbuka, emaka ise saja banci reh megiken ras ngenen perdalanen sidang e. Saulus ikut ibas persidangan e, janah ia setuju Istepanus ibunuh. Pembunuuhen Istepanus erkite-kiteken lit penggejapen man kerina angota sahendrin ia ihina, bagepe kai siikataken Istepanus la tuhu.
4.      Saulus ndatken kuasa ibas pemimpin-pemimpin agama Yahudi, bagepe pemerintah guna ndarami ras ngayaki kalak si tek man Yesus Kristus. Atena gelah “itumpas” seh ku akar-akarna. Alu bage la erkembang kalak si tek man Yesus Kristus ibas doni enda.
5.      Penghambatan nandangi kalak si tek man Yesus Kristus erkite-kiteken ibas pengakap pemimpin-pemimpin agama  kalak si tek man Yesus nggo papak, janah mengancam kegeluhen agama Yahudi. Tapi amin gia litna penghambatan, tetap denga kalak sitek la mbiar, sebab Kesah Si badia tetap ngarak-ngarak kerina kalak si tek.

APLIKASI
            Temanta sekali enda eme radikalisme. Siimaksudken radikalisme eme sada paham ntah aliran si ekstrem (Fanatik). Radikalisme lit erkite-kiteken lit kelompok siatena erbahan perubahan alu pedas (drastis) alu make kekerasan. Janah radikalisme enda la saja lit ibas politik, sosial, tapi pe nggo lit ibas beragama.
            Ibas beragama biasana lit sada kelompok sijemak idiologi/dogma agama siakapna enda tuhu, janah agama sideban lang. Emaka ipaksakenna gelah ajaren/dogmana ialoken kalak sideban, alu make kekerasan. Enda me situhuna si jadi ibas perkembangan agama kristen ibas jaman Saulus. Agama Yahudi simerupakan agama singgo mapan tupung sie, erpengakap maka agama ras idiologi/dogmana, bagepe ajarenna si tuhu-tuhu, agama sideban lang. Emaka kenca turah kalak sitek man Yesus Kristus, mis ihambatna alu kekerasan ras pembunuhan. Sebab akapna aliran simenyesatkan.
            Tuhu gereja butuh perubahan-perubahan secara fundamental (mendasar) khususna kerna ersembah man Tuhan. I ja kalak sitek man Tuhan arus tuhu-tuhu icidahkenna kinitekenna arah kata ras perbahanen. Ibas erti kata adi tek man Yesus Kristus maka arus itadingken kegeluhen doni enda. tapi labo berarti kalak sierpengakap nggo “seh” ku  tingkat spiritualitas simeganjang ngenen kegeluhen gereja, siakapna lambat maju, arus irubah alu ektrem. Enda la banci, sebab ibas pelayanan gereja tentuna lit aturen-aturen siarus iikuti kerina warga gereja.
            Payo kita arus fanatik ibas erkiniteken man Tuhan Yesus, tapi labo berarti kefanatikenta “membutakan” kita guna ngenen kalak sideban la mehuli ras la benar. Apai ka seh memberontak man pemerintah ras erbahan kekerasan. Tapi kefanatikenta man Tuhan arus icedahken ibas pelayanan-pelayanan i tengah-tengah gerejanta.
            ISIS (Islam State Irak Syriah), bagepe FPI (Front Pembela Islam), contoh radikalisme singgeluh ibas doni enda, termasuk i Indonesia. Ia akapna situhu.
            Tuhu radikalisme mengancam kegeluhen kedamen ibas berbangsa ras beragama, tapi labo berarti kita arus mbiar. Siimaksudken la perlu kita mbiar, labo berati kita arus mbalas kai siibahan kelompok radikalisme e, lang. Kita arus tetap sabar, sebab enda kerina pengujin man banta selaku kalak kristen. Emaka siarus ibahan eme kita tetap megeggeng ras ertoto man Tuhan. Sitotoken kelompok radikalisme enda gelah ia jerah ras lanai ilakokenna kekerasan. Teklah Tuhan tetap ras kita. Ijagaina anak-anakNa ras gerejaNa ibas rangka keselamatan ibas doni enda.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar