Rabu, 21 September 2016

Tumpak-Tumpak Perberita Si Meriah (Roma 15:30-33)



KHOTBAH TANGGAL 25 SEPTEMBER 2016
GEREJA GBKP
Invocatio :    O temanku si kukelengi, ertoto aku gelah kai si mehuli jadilah man bandu, janah mejuah-juahlah bagi kueteh maka kegeluhen pertendinndu pe mehuli (3 Yohanes 1:2).
Ogen        :    Heber 13:16-21 (Anthiponal).
Khotbah   :    Roma 15:30-33 (Tunggal).
Tema        :    Tumpak-Tumpak Perberita Si Meriah.

LATAR BELAKANG.
1.      Sijadi bahan khotbahnta sendah eme sada pemindon Paulus gelah perpulungen Roma notoken ia, gelah ia banci terkelin ibas bahaya sirehna ibas kalak Yudea si lenga tek man Yesus Kristus, janah anak-anak Dibata si i Yerusalem ermeriah ukur ngaloken pendahin Paulus. Bagepe adi kin enda sura-sura Dibata, maka banci Paulus reh ndahi perpulungen Roma. (Paulus la ngerana kerna ancaman ajaran-ajaran Palsu)
2.      Pemindon Paulus gelah kalak sitek man Yesus si lit i Roma gelah ras-ras ertoto, perpulungen notoken ia gelah tupung Paulus seh i Yerusalem, dahin Paulus banci lancar ras aman. Sebab lit sada dahin siarus isehken Paulus i Yerusalem eme naruhken penampat singgo ipepulung kalak kristen si lit i propensi Makedoni ras Akaya. Sebab kalak si tek ibas dua propensi enda nggejapken ia sada kula ras kalak si tek si lit i Yerusalem sisangana ngenanami kiniseran. I Yerusalem terjadi kelihen si mesangat sierbahanca nterem kalak si tek man Yesus Kristus jadi musil. Ate Paulus gelah ia banci selamat ibas rencana pembunuhan kalak Yahudi si la tek man Yesus Kristus. Tek Paulus ibas kuasa Tuhan ngenca maka ia banci pulah ibas kerina rencana-rencana kejahatan si irancang kalak si la tek man Tuhan Yesus Kristus. Memang lit alasan Paulus mindo gelah ia terkelin ibas bahaya si reh ibas kalak Yahudi si la tek man Yesus Kristus, sebab nggo piga-piga kali lit percuban ntah rencana pembunuhan kalak Yahudi si la tek man Yesus Kristus man Paulus, tapi la berhasil (Perbahanen Rasul-Rasul 9:29; 20:3). Bagepe adi nggo seh penampat kalak si tek si lit Propinsi Makedoni ras Akaya, alu meriah ukur ialoken kalak si tek si lit i Yerusalem penampat e.
3.      Perlu siteh Paulus lenga pernah ku Roma, janah mbelin kal sura-sura Paulus reh ku Roma guna mberitaken Berita Si Meriah. Amin gia situhuna nggo nterem kalak sitek man Yesus Kristus i Roma. Bagepe Roma eme tujun akhir Paulus ibas mberitaken Berita si Meriah.
4.      Ketedehen ate Paulus guna reh ku Roma, banci terealisasi adi Paulus ras kalak si tek i Roma ras-ras ertoto. Sebab adi ras-ras ertoto berarti la saja Paulus siertedeh ate ku Roma, tapi pe kalak si tek si i Roma ertedeh ate nandangi Paulus, alu bage kerina tantangan-tandangan ras persoalan siihadapi Paulus banci pulah, bagepe Berita si Meriah banci erbarna.
5.      Sada harapan man Paulus, kenca ia erbahan perdalanen sicukup ndauh eme ibas daerah Makedoni ras Akaya ku Yerusalem, jenari Yerusalem ku Roma, bagepe melala perbeben ras kiniseran siihadapi Paulus, maka banci pekesahken alu senang i Roma. Ibas erti kata i Roma sada arapen Paulus gelah la lit kesukaran-kesukaran ibas pelayanan, si bali ijumpaina ibas ingan sideban, khususna kalak si la tek man Yesus siatena mpersulit pelayanenna ras siberencana munuh ia.

APLIKASI
Berita Si Meriah eme salah sada gegeh Dibata, sebab arah Berita Si Meriah, kalak si lenga tek man Yesus Kristus, banci tek. Bagepe kalak simonce-once kiniktekenna, banci tetap ukurna. Alu bage arah Berita Si Meriah kita kerina banci nggeluh ibas keselamatan.
            Ibas rangka sie me maka Dibata nggo ndilo kita kerina guna mpeseh Berita Si Meriah man kerina jelma. Tapi secara khusus, Dibata nggo ndilo serayanNa gelah Berita Si Meriah banci erdalan alu mehuli. Sebab kenca Dibata ndilo serayanNa, maka ipesikapna serayanNa guna nehken Berita Si Meriah. Alu bage serayan Tuhan tuhu-tuhu nggo mpersiapken dirina guna ndalanken dahin nehken Berita Si Meriah. Tapi mekatep melala kendala-kendala ras percuban sibanci ngagalken Berita si meriah e, subuk bas diri sendiri, bagepe arah kalak sideban. Persoalan ras perbeben nggeluh banci erbahanca perberita Si Meriah jadi mekisat ras mbiar. Emaka selaku warga gereja arus nampati serayan Tuhan gelah kai pe persoalan siihadapina, banci ia megegeh ras tetap ukurna ndahiken dahin mberitaken Berita si Meriah. Penampat warga gereja eme 1). Pertoton. Warga gereja arus ikut notoken perberita Si Meriah gelah kuasa Dibata arah Kesah Si Badia banci mereken kepentaren man serayanNa ibas nehken Berita Si Meriah, gelah ise simegi Berita Si Meriah e malem atena ras meriah ukurna. Bagepe Kesah Si Badia sinemani ras ngarak-ngarak serayanNa ibas nehken Berita Si Meriah, gelah adi lit si ate ngagalken Berita Si Meriah, banci ipelawes Tuhan. 2). Diakonia. Diakonia eme salah aplikasi kekelengen. Emaka adi lit simbutuhken penampat, janah enda nggo isepakati ibas sidang Majelis runggun, ntah pe ibas perpulungen Jabu-jabu, maka arus idukung kerina warga gereja. 3). Patuh ras ikutken kata serayan Tuhan/Pemimpin (Band. Ogen).  4). Dana/Materi. 5). Ibas kai si la ngasup idahiken serayan Tuhan, i je iarapken perpulungen numpak-numpak serayan Tuhan. Termasuk perpulungen mehamat man serayan Tuhan. Ibas erti kata erkiteken serayan Tuhan bekas pilihen Tuhan arah perpulungen, maka tanggungjawab perpulungen eme ula pekitik serayan Tuhan ibas kegeluhen perpulungen.
            Bentuk penampat simehuli siibereken/siidalanken warga gereja, maka warga gereja nggo numpak-numpak perberita Si Meriah (serayan Tuhan).

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar