Rabu, 16 Agustus 2017

Ngelai E Sada Kehamaten (Lukas 10:30-37)



KHOTBAH MINGGU, 20 AGUSTUS 2017.
GEREJA GBKP
Invocatio   : Kusikapken lebe pangan man bandu, gelah banci nambahi gegehndu guna nerusken perdalanenndu. Sabap ego kami rah cu infancy enda, e sada kehamaten man bangku, emaka kuelai ateku kam asa bancina (Kejadin 18:5b).
Ogen         :    Rut 2:14-19 (Tunggal).
Khotbah    :    Lukas 10:30-37 (Tunggal).
Tema         :    Ngelai E Sada Kehamaten.

LATAR BELAKANG
1.      Bangsa Israel (Jahudi) tertima-tima kerna Mesias. Sebab Mesias eme padan Dibata guna nelamatkan bangsa Israel. Tapi kenca reh Mesias eme Jesus Kristus, itulakna. Khususna sinulaksa eme guru-guru agama Jahudi, peminpin-pemimpin agama Jahudi ras kalak Farisi. Emaka ibas erbage-bage kesempaten idaramina keselahan Jesus, gelah arah keselahan e, Jesus banci itangkap, janah ihukum. Palas kinilasenanganna eme : a). Jesus tubuh selaku manusia,  ibas keluarga musil ras tubuh i karang asuh-asuhen. b). Terusik kalak Parisi, guru-guru agama ras pemimpin-pemimpin agama kalak Jahudi kerna pelayanan Jesus. c). Jesus la nggit kompromi kerna si la benar ras Jesus rususr mbela kalak si imarginalkan, rsd.
2.      Ibas rangka ncubai Jesus reh sekalak guru agama Jahudi man Jesus guna nungkun kerna kegeluhen si rasa lalap. Penungkunen enda la ijabab Jesus secara langsung, tapi Jesus balik nungkun man guru agama Jahudi, nina kai kin si tersurat ibas Pustaka Si badia ras kai siiogendu e. Jabab guru agama : ngkelengi Dibata ras manusia. Jenari nina Jesus payo jababndu e. Bahanlah bage. Tapi ibas rangka pebujur-bujur bana, nina ise kin teman manusia e.
3.      Ibas rangka mereken pengangkan kerna teman manusia, maka penungkunen kerna ise teman manusia, ijabab Jesus alu perumpamaan : lit sekalak singincuah i Jerusalem nari ku Jeriho. I tengah dalan jumpa ia ras perampuk, la saja barang sirampukna tapi igudamina ia seh menam mate. Jenari mentas sekalak imam arah dalan e, tapi isilahkenna. Ibahan imam bage erkite-kiteken mbiar ia adi dadapna mis ia lanai bersih. Sebab ibas aturen agama, kalak sidadap mait, ia la bersih sedekah pitu wari (Bilangan 19:11). Jadi akap imam kalak e nggo mate. Bagepe reh ka sekalak Lewi arah dalan e. Nilah kalak Lewi. La nggit kalak Lewi nampatisa. Bahanna bage, sebab kalak Lewi itugasken/ngelai i rumah pertoton, emaka mbiar ka ia adi la bersih. Bagepe mbiar pe ia adi e merupakan umpan perampuk. Sebab biasa perampuk erbahan bage guna ngerampuk kalak. Tapi reh kalak Samaria ibas dalan e, idahna kurban perapuk, turah mekuah ate, emaka minter isampatina. Itamaken minak ras anggur ku luka-luka dingen ibalutina luka-luka e. Jenari iangkatna ku datas kelede, ibabana ku ingan penginapen guna itambari. Tapi erkite-kiteken kalak Samaria arus berkat, emaka ibereken kalak Samaria dua duit pirak man siempuna penginapan gelah siempuna penginapan banci nambari ia. Bahkan nina kalak Samaria, adi kari la bias duit e, pagi asum reh mulihken itambahi kalak Samaria duitna. Enda ngatakenca kalak Samaria la memikirken kerna aturen agama, tapi i dorong kerna motivasi nggit nampati erpalaskan mekuah ate. Bagepe perbahanen simehuli siibahanna la erpalaskan jasa. Emaka kalak Samaria enda nggit berkorban ibas rangka keselamatan.
4.      Kenca ituriken Jesus perumpamaan, minter i sungkun Jesus man guru agama Jahudi. Menurutndu si telu enda (Imam, kalak Lewi ras kalak Samaria), ise teman manusia man kalak si korban perampokan e. Nina guru agama Jahudi kalak sinampati ia. Perlu siteh : a). Man kalak Jahudi teman manusia eme sapih-sapih ia kalak Jahudi. b). Najis akapna gelari gelar Samaria, sebab akap kalak Jahudi kalak Samaria e kalak najis. Kalak si la sada kiniteken ras ia. Kalak sirusur ihina kalak Jahudi.
5.      Alu nuriken perumpamaan, janah kalak Samaria sindalanken keleng ate. Ate Jesus ngatakenca. Teman manusia eme kalak sindalanken keleng ate alu la mperhitungken  agama, suka ras golongan, bagepe aturen agama “sikaku”. Mpraktekken teman manusia eme ngkelengi Tuhan arus teridah ibas ngkelengi manusia. Undang-undang kekelengen arus irealisasikan ibas kegeluhen tep-tep wari. Enda me simbedaken kalak Samaria ras imam bagepe kalak Lewi. Jadi keselamatan/kegeluhen rasa lalap la terjeng pemeteh saja, tapi arus idalanken ibas kegeluhen tep-tep wari.

APLIKASI
            Mamre GBKP nggo berumur 22 tahun, sebab ibas tanggal 26 Agustus 1995 i PPWG/Zentrum GBKP Kabanjahe secara resmi ibentuk. Motto Mamre eme Mamre Erdiate ras Mamre Erpemere. Jadi penungkunen nggo kin motto enda idalanken Mamre. Tuhu motto enda njadiken Mamre lebih mperdiateken teman manusia isekelewetna, ras la saja terjeng mperdiateken tapi lit aksi.
            Sehubungen HUT Mamre bagepe minggu Mamre, sekali enda Mamre isingetken kerna ngelai eme sada kehamatan. Ngelai eme karakter Tuhan. Janah ngelai eme persuruhen Tuhan. Bagepe ibas kita ngelai berarti kita nggo nehken kekelengen.
            Erkite-kiteken ngelai merupaken karakter Tuhan ras pe merupaken persuruhen Tuhan, maka ibas kita ngelai berarti merupaken sada kehamatan man banta, kita banci jadi alat Tuhan guna nehken kekelengen man kalak sideban. Janah perlu siteh ibas kita ngelai berarti kalak sideban banci tersampati. Alu bage kita dat pasu-pasu idur Dibata nari.
            Erpalaskan bahan khotbahnta sekali enda, kita isingetken adi tuhu kita ngkelengi Tuhan, teridah min ibas kegeluhenta tep-tep wari. Adi tuhu kin kita tutus ku gereja ncidahken biak ngelai ibas kegeluhenta tep-tep wari alu la mertimbangken untung rugi, ntah pe aturen-aturen agama sikaku. Tapi ngelai arus arah pusuh siersuruh.
            Palas kita ngelai eme keleng ate ibas Tuhan nari ras ate mekuah. Alu bage ngasup kita ngelai alu mehuli.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar