Rabu, 07 Februari 2018

Pulahilah BangsaNa (Topik : Politik, Konfesi GBKP, Realita Perpolitikan) - Lukas 4: 18-19.



PERPULUNGEN JABU-JABU
TANGGAL 11 – 17 FEBUARI 2018.
GEREJA GBKP
Lukas 4: 18-19.

Tema : Pulahilah BangsaNa (Topik : Politik, Konfesi GBKP, Realita Perpolitikan).

LATAR BELAKANG
1.      Kuta Nasaret ingan Jesus ipebelin. Janah selaku kalak Jahudi situtus, reh Jesus ibas wari sabat guna ersembah man Tuhan. Ibas kebaktin wari sabat ibereken kalak man Jesus kitab nabi Jesaya, kenca ipepayoNa, idahNa me ayat-ayat si ateNa iogekenNa, jenari iogena. Kitab Jesaya siioge Jesus eme Jesaya 61:1,2.
2.      Ibas Jesaya 61:1,2 enda ngerana kerna Dibata nuruh suruh-suruhenNa singgo  ngaloken Kesah Tuhan ras nggo itangkuhken jadi Kristus guna mberitaken Berita Si Meriah. Palas Berita si Meriah eme nggo reh masa Mesias. Ibas masa Mesias, ate Tuhan njadiken doni enda ndatken keselamatan. Ndatken pasu-pasu ras nggeluh ibas kemalemen ate, subuk jasmani bagepe pertendin, subuk lahiriah, bagepe batiniah (bdk. Syalom). Alu bage ibas masa Mesias, kerina nggeluh ibas keselamatan ras kemalemen ate, sebab Mesias si reh e mperdiateken kalak musil, sitertaban ras kalak pentang.
3.      Alu Jesus ngoge kitab Jesaya 61:1,2 enda situhuna, Jesus nggo ngerana kerna penggenapan nubuat Jesaya. Mesias siitimai bangsa Israel (Jahudi) nggo reh, janah genduari nggo ras kalak Jahudi. Emaka secara langsung, nggo itenahken Jesus kerina kalak Jahudi, situpung sie nggeluh tertaban, subuk secara pilitik (bdk. Itaban kerajaan Romawi), bagepe secara rohani (tertaban alu dosa). Ibas Jesus kalak Jahudi ndatken keselamatan ras kemalemen ate.
4.      Perlu siteh lit pengarapen simbelin man kalak Jahudi kerna Mesias. Mesias siitimai kalak Jahudi merupaken padan Dibata, janah banci mbebasken kalak Jahudi ibas penindasan ras mulahi bangsa Jahudi ibas tabanan nari, janah ngasup mpepalem erbage-bage pinakit. Ibas palas enda me situhuna Jesus ngerana arah ngoge kitab Jesaya 61:1,2 masa Mesias nggo seh. Mesias siitimai kalak Jahudi, genduari nggo ras ia.
5.      Memang secara umum Berita Si Meriah siibaba Jesus merupaken mada kerina jelma. Tapi khusus Berita Si Meriah enda jadi keriahen man kalak musil, eme kalak biasa siitindas ras itaban sirusur ihina penguasa ras pemimpin agama iperdiateken ras ibela Tuhan. Masa keselamatan ntah pe tahun Jobel nggo seh i tengah-tengah doni enda. janah tahun Jobel enda ibaba Jesus Kristus.

APLIKASI
            Temanta sendah eme Pulahilah bangsaNa. Perlu sipehami maka bangsa Indonesia eme milik Tuhan. Janah ate Tuhan kita sitading ibas Indonesia enda nggeluh ibas kedamen, keadilen, kebujuren, kemalemen ate, ras la nggeluh ibas penjajahan bangsa sideban nari, rsd.
            Tuhu secara the jure (Hukum) ras the fakto (fakta), bangsa Indonesia nggo merdeka, tapi adi sinen kerna kegeluhenta bangsa Indonesia, kepeken kita lenga pula ibas erbage-bage persoalan, antara lain kemiskinan, penindasan, kinilabujuren, lenga lit supremasi hukum simehuli, rsd. Enda kerina erbahanca bangsa Indonesia la banci mereken kegeluhen si dame ras nggeluh ibas kemalemen ate man banta. Tapi gelah nggeluh alu mehuli, bangsa Indonesia nggeluh alu sejahtera, kita butuh politik simehuli. Sebab ibas pedalanken politik simehuli maka bangsa Indonesia banci nggeluh sejahtera, adil ras makmur. Perlu siteh lebe  politik eme penataan negara, emaka hakekat politik eme sebuah usaha untuk mengelola dan menata sistim pemerintahan untuk mewujudkan kepentingan atau cita-cita suatu bangsa. Cita-cita bangsa Indonesia eme terciptana adil dan makmur. Emaka seharusna min kerina elit-elit politik (pemerintah, ras partai politik) arus ikut ibas mensejahterakan masyarakat.
            Ngenen tujun ras cita-cita bangsa Indonesia enda, ras hakekat politik simehuli e, maka gereja GBKP la “elergi” kerna politik e. emaka Gereja GBKP nggo erbahan sada point ibas konfesi (pengakun iman) kerna Politik. Ibas konfesi GBKP isuratken : a). Politik merupakan upaya untuk menata kehidupan masyarakat demi kesejahteraan bersama. b). Politik menjadi sarana kesaksian dan alat untuk menghadirkan kerajaan Allah di tengah masyarakat. c). gereja menolak setiap upaya partai politik, sekelompok orang atau perorangan yang menjadikan gereja sebagai kendaraan politik. d). Dalam pentas politik, gereja hadir sebagai garam dan terang baik dalam proses pencerahan masyarakat dalam pengambilan keputusan-keputusan politik. f). Gereja dipanggil untuk mempersiapkan warganya untuk diutus dalam politik.
            Gereja selaku mitra pemerintah berupaya gelah kerina anggota gereja, bagepe secara institusi gelah terciptana masyarakat adil ras makmur. Sebab ibas ndalanken politik simehuli maka gereja nggo jadi sira ras terang man doni enda. Enda pe idalanken gereja sekaligus mendewasakan gereja ras menolak unsur-unsur politik praktis. Sebab ibas ndalanken politik-politik praktis si la mehuli. Bangsa Indonesia banci “ceda”. Enda me sigenduari teridah. Emaka lit singatakenca politik eme kotor.
             Amin gia politik eme alat guna mensejahterakan masyarakat, tapi la banci lang kita harus mindo gegeh ras kepentaren man Tuhan Dibata. Sebab ibas kita mindo gegeh ras kepentaren man Tuhan Dibata, kita ngasup ndalanken politik simehuli. Alu bage bangsa Indonesia banci pulah ibas erbage-bage persoalan. Alu kata sideban, ipakeken Tuhan kita guna mulahi bangsaNa.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.    

1 komentar:

  1. Ulasan yg sangat bagus,Pdt St Kumenit telah memaparkan dengan sangat jelas dan transparan,semoga pandangan tentang politik dan aplikasi nya bisa memberibparadigma yg positip

    BalasHapus