BAHAN PJJ GEREJA GBKP
TANGGAL
11 – 17 MEI 2014.
Lukas 13 : 10 – 17.
Tema : Budaya Karo Ibas terang Kata
Dibata.
LATAR
BELAKANG.
1.
Tujun kerehen Yesus ibas doni enda eme
gelah manusia nggeluh ibas keselamatan. Siimaksudken nggeluh ibas keselamatan ,
salah sadana eme manusia lanai ibas kuk/ikuasai iblis. Emaka adi lit manusia
siikuasai iblis/ maka manusia e harus ipulahi ibas iblis nari. Apai ka
erbahanca manusia e jadi sakit, maka setan e harus ipelawes gelah manusia banci
malem ibas pinakitna nari. Enda me siilakoken Yesus man sekalak diberu singgo
sepuluh waluh tahun iulahi setan, erbahanca diberu e bangger. Pinakit e
erbahanca diberu e mbengkung dingen la
banci tedis pajek.
2.
Pelawes setan ras nehken keselamatan
siilakoken Yesus man diberu e ibahan
Yesus kenca Ia ngajar i rumah pertoton,
janah paksa sie tepat wari Sabat. Emaka amin gia ngerana pengulu rumah pertoton
kerna aturen wari sabat man jelma sinterem, tapi situhuna katana e itujuken man
Yesus, janah ipudi katana e lit unsur merawa. Alasenna merawa man Yesus erkiteken ibas
aturen agama Yahudi, wari sabat la banci
erkai pe seakatan ersembah man Tuhan. Apai ka keadaan diberu e labo ibas
keadaan simembahayaken (nen = nandangi
mate). Sebab wari Sabat eme wari pengadin Tuhan njadiken doni enda ras kerina
isina. Bagepe sada perintah gelah bangsa Israel mpebadiaken wari sabat ras ibas
wari e la banci erdahin (band. Kel. 20:8-11). Emaka ibas Yesus mpepalem kalak sakit ras mpelawes
setan ibas diberu e nari, merupaken sada pelanggaran hukum agama.
3.
Lit peraturan agama kerna wari Sabat
sikontradiksi. Sada pihak ngelarang kalak erdahin, tapi ipihak sideban banci
tetap kalak erdahin, khususna ibas peluar lembu ras kelede guna ibere minem.
4.
Mpelawes setan siilakoken Yesus labo
merupaken sada pelanggaren agama, sebab adi lembu pe banci ipeluar guna ibere
minem ibas wari Sabat, tentuna diberu siipenjaraken setan e pe banci ibebasken.
Memang labo diberu e simindosa, tapi Yesus sendiri siterdilo guna ngelakoken
keselamatan, sebab iidah Yesus pinakit silit bas diberu e, labo pinakit kula biasa,
tapi pinakit erkite-kiteken pengelako setan (pinakit rohani). Yesus sendiri sindilo diberu
e, janah ipelawes Yesus me setan sibas diberu e.
5.
Iidah Yesus situhuna pengulu rumah
pertoton la banci merawa sebab enda pendahin keselamatan siibahan Yesus. Tapi
erkiteken merawa ia, maka ialoi Yesus alu ngataken maka pengulu rumah pertoton e
pekulah-kulah. Alasanna, sebab lembu ntah kelede saja banci ipeluar guna ibere
minem, tapi ngkai maka manusia la banci ipelepas ibas kuasa setan si lit ibas
daging kulana nari. Jadi mpepalem ras
mpelawes setan si lit ibas diberu e la
saja banci, tapi merupaken sada kewajiban.
APLIKASI
Selaku manusia, kita la banci pulah
ibas budaya nari, termasuk budaya Karo, sebab enda pe merupaken sada ciptaan
manusia. Fungsi budaya eme untuk ngaturken
kegeluhen manusia guna nggeluh ras bertindak ibas kiniraturen ras kiniulin
geluh sapih-sapih manusia ras ibas ndalani kegeluhen enda. Bagepe salah sada hakekat budaya eme sada
aturen simereken kewajiban-kewajiban guna ilakoken manusia. Erpalasken sienda
me, maka ise singelanggar norma-norma budaya, kalak e banci ihukum.
Budaya
tetap berkembang sue ras situasi ras keadaan, termasuk budaya Karo. Emaka adi
sinen kerna budaya kalak Karo, melala kal nggo berkembang sue ras jamanna,
termasuk ibas budaya kerna kepaten ras nereh empo.
Kehadiran
gereja GBKP ibas doni enda eme pepinter ntah pe nerangi budaya siilakoken
manusia, khususna singgo bergeser ku si la mehuli, sierbahanca kita nggeluh
ibas “keterikatan”. Alu bage budaya e banci erdalan alu normal janah la lit i je unsur
pekulah-kulah ras simberati kita manusia.
Pdt. Steven Kumenit. STh.M.Min.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar