PERPULUNGEN JABU-JABU
GEREJA GBKP
TANGGAL
19 – 25 APRIL 2015.
Mazmur 128:1-6.
Tema : Jabu Si Sempabu (Harmonis)
LATAR
BELAKANG
1.
Sijadi
oratenta sendah eme berhubungen erat ras mazmur pasal 1 ras pasal 127,
sinekanken kerna ulih kalak sierkemalangen man Tuhan. Kalak sierkemalangen man
Tuhan, sierdalan sue ras peraten Tuhan ngaloken pasu-pasu ibas jabuna ras
sebage warga kota Yerusalem. Alu bage pemazmur ngajarken “cara hidup” simehuli,
simpereh kemalemen ate.
2.
Mazmur
enda merupakan sada pernyataan kiniteken ija Dibata situhu-tuhu ras banci
terteki lalap masu-masu ise saja si enghamati Ia, si mbiar man Tuhan. Mbiar man
Tuhan la saja terjeng mbiar ntah ras patuh nandangi sejumlah perentahNa, tapi
harus teridah ibas “cara nggeluh” simenempatkan Tuhan idas kerinana.
3.
Cara
nggeluh mbiar ras erkemalangen man Tuhan, anak jabuna pe (ndehara ras anak)
ikut mbiar man Tuhan, bagepe jadi keriahen tersendiri nandangi sekalak bapa,
sebab ndehara tehna kai siibahanna ibas jabuna, anak jadi masa depan ras
kelanjuten nggeluh keluarga sierkemalangen man Tuhan.
4.
Lit dua simbol siicidahken pemazmur nandangi
bapa si erkemalangan man Tuhan, janah enda eme ulih bapa sierkemalangan man
Tuhan, sebab ibas kegeluhenna peraten Dibata saja siidalanken bas jabuna.
Simbol eme : 1). Ndehara bali ras anggur simeramis. Enda ibuat ibas latar
belakang kegeluhen kalak Jahudi, selaku petani anggur. Batang anggur mbutuhken “tunjangan/penopang”
(perbulangen), tapi lalap mere asangken ngalo. Maksudna tetap mereken keriahen
ras kemalemen ate nandangi perbulangenna (band. Kuan-Kuanen Pasal 31). 2). Anak-anak bali ras tunas
batang zaitung isekelewet mejana. Sada simbol kerna pasu-pasu Tuhan sitetap ras
“daya hidup ras kelanjutan hidup keluarga.
5.
Kalak
sierkemalangen man Tuhan, ipasu-pasu Tuhan ia. Janah idahna kesangapen
Yerusalem (kebaikan umat Tuhan), cawir metua.
APLIKASI
Keluarga
si sempabu eme sura-suranta kerina. Janah selaku keluarga kristen gelah lit
keharmonisen maka kita harus mbiar ras erkemalangengen man Tuhan. Em sebabna
ersura-sura kita gelah jabunta ipasu-pasu Tuhan. Ersura-sura kita ope denga
kita bengket ibas ikaten perjabun reh kita ku gereja guna ngaloken pasu-pasu
idur Dibata nari. Janah lebe-lebe Tuhan ras isaksiken perpulungen, erpadan kita
guna nggeluh setia seh Dibata nirangken alu kematen.
Keluarga
sisempabu eme tanggungjawab perbulangen ras ndehara, janah masing-masing
mensyukuri kai si lit bas ia, jadi la sada pihak ngenca. Alu bage perbulangen
ras ndehara nggeluh kai si lit bas ia ras nggeluh erpalasken keleng ate.
Maksudna perbulangen ras ndehara nggejapken kemalemen ate ibas kai si lit (materi) bas ia. Sienda labo
berarti menutup kemungkinen keluarga ersura-sura guna ndatken erta, tentu enda
banci-banci saja asal ula ka enda jadi
perayaken sierbahanca perbulangen ras ndehara, bagepe anak lanai sicocoken.
Kerina
keluarga, pasti memiliki problemna masing-masing, saja ula min problem enda dungna
jadi palas man keluarga kristen lanai siangkan. Tapi ibas kerina problem silit
kita ngasup ngatasisa alu erpengarapen man Tuhan. Emaka si paling penting man
keluarga kristen pegeluhlah spiritualitas keluarga, pendidiken agama kristen
harus lit I tengah-tengah jabu. Alu bage kerina isi jabu banci memahami kerna
problem si lit, janah ras-ras ngatasisa.
Pdt. Steven
Kumenit,STh.,M.Min.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar