PEKAN
DOA
GEREJA GBKP
WARI VII, 23 MEI 2015
Invocatio : Sekalak-sekalakkam arus mperdiateken keperlun
kalak sideban (Roma 12:16a)
Ogen : 1 Petrus 2:9-10.
Renungan : 1 Korinti 3:8-9.
Tema
: Ertoto Guna Aron Dibata.
LATAR BELAKANG
1. Perpulungen
Korinti eme perpulungen siipanteki Paulus ibas kurang lebih tahun 50 SM, paksa perdalanen missionaris peduaken guna
nehken Berita si meriah. Tapi ibas perdalanen waktu, perpulungen Korinti
nggeluh ibas kelompok-kelompok. Lit kelompok Apolos, lit kelompok Petrus/Kefas
ras lit kelompok Paulus. Telu kelompok enda la sicocoken (labo Paulus, Apolos
ras Petrus/kefas si la cocoken e tapi pengikut-pengikutna). Tentuna ibas
situasi sibagenda banci mpengaruhi kegeluhen persadan gereja ras dungna gereja
banci pecah. Padahal selaku gereja harus min nggeluh sikeleng-kelengen ras
nggeluh ibas persadan.
2. Ibas
situasi sibagenda reh surat Paulus guna mpersingeti perpulungen Korinti, gelah
perpulungen Korinti banci ngangkai eksistensina
selaku kalak sierkiniteken man Tuhan Dibata. Ibas nggambarken kerna
kiniteken perpulungen Korinti, Paulus ngataken maka perpulungen Korinti lenga
dewasa kegeluhen pertendinna, emaka Paulus ngerana man perpulungen bagi ngerana
man kalak si medanak denga kinitekenna man Kristus. Emaka susu dungna inemenna
siibereken Paulus, labo nakan keras. Alu kata sideban Paulus la banci ngerana
man perpulungen Korinti selaku “manusia rohani”, sebab si lit man perpulungen
eme cian ate ras perselisihan. Enda ikataken Paulus erkiteken Perpulungen
Korinti “kepentaren doni ras kesenangen doni siiayakina”. Jadi memang Paulus agak kecewa, sebab kepeken
perpulungen lenga berubah. Seharuna perpulungen kenca ngaloken Kristus, lit
sada perubahan ibas kegeluhenna. Biak-biak daging (doni) lanai erkuasa ibas
kegeluhenna, tapi enda lit denga.
3. Memang
lit sada perbedaan ibas gaya ngelai antara Paulus ras Apolos, tapi labo berarti
gaya e erbahanca perpulungen nggeluh ibas kelompok-kelompok, lang. Harus siteh Paulus ras Apolos eme serayan
Tuhan, janah erdahin sue ras “talenta” siibereken Tuhan gelah kiniteken
perpulungen jadi dewasa.
4. Guna
ngambarken dahin masing-masing, Paulus makeken gambaran dunia pertanian, ija Paulus
si nuan janah Apolos siniramsa, enda ate Paulus gelah perpulungen meteh maka
subuk Paulus ras Apolos eme sada kesatuan ibas pelayanan. Jadi amin gia Paulus
leben reh asangken Apolos, labo berarti kai sienggo isuanken Paulus bene, lang,
kerina enda lebih bertumbuh ibas
pelayanan Apolos, emaka ula min perpulungen mebeda-bedaken kerina enda, terlebih
nggeluh ibas sada golongan.
5. Penekanan
Paulus sipaling inti eme Dibata. Sebab penggejapen Paulus pertumbuhen
perpulungen e erkiteken Dibata, Dibata sipeturahsa, labo Paulus ntah pe Apolos.
Paulus ras Apolos eme sada aron, emaka la lit siganjang terukan ibas ia duana.
Emaka situhuna la lit ertina pendahin Paulus ras Apolos adi Dibata la erperan.
APLIKASI
Adi
ngerana kita
kerna gereja maka kita ngerana kerna persadan, emaka biak kegeluhen ibas gereja
eme nggeluh ras-ras, labo nggeluh sisada-sisada. Kegeluhen nggeluh ras-ras
lebih banci mbue terdahiken ras mpercepat dahin-dahin gereja tersehi. Emaka
kegeluhen sisada-sisada (egois), simementingken diri sendiri ntah pe kelompok
harus iambengken. Sebab kegeluhen sibage peturah perpecahen ibas persadan gereja.
Kegeluhen
bersinergi (kegiatan yang dilakukan secara bersama-sama), e harus nggeluh ibas
gereja, sebab ibas pelayanan gereja banci sikataken kerina berhubungen. Emaka
subuk seksi-seksi silit, bagepe kategorial ras perpulungen jabu-jabu harus lit
kerja sama ibas pelayanan. Janah enda me siikataken Aron
Dibata.
Arus
siinget Fungsi gereja eme menghadirkan Syalom Tuhan i tengah-tengah doni enda.
Ntah pe menhadirkan Kerajaan Tuhan ibas doni enda. Erkiteken sie me kita selaku
Aron Tuhan (kalak si tek) arus la erngadi-ngadi ras la ermedu-medu ndalanken
ras mpraktekken keleng ate Tuhan i tengah-tengah doni enda. Sebab selain kita
Aron Tuhan, kita enda eme bangsa pilihen Tuhan singgo iselamatken guna
mberitaken perbahanen-perbahanen Tuhan simbelin. Alu bage kita manusia nggeluh
ibas keselamaten.
Pdt.
Steven Kumenit, STh.,M.Min.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar