PERPULUNGEN JABU-JABU
GEREJA GBKP
TANGGAL
4 – 10 OKTOBER 2015.
Matius 5: 17 – 20.
Tema
: Budaya Ras Injil
LATAR
BELAKANG
1.
Bahan oratenta sekali enda eme salah
sada bagin ibas khotbah Jesus i datas uruk. Janah sekali enda Jesus mereken
sada penjelasan kerna hubungenNa ras undang-undang Musa ras siiajarkan
nabi-nabi. Nina Jesus, IA reh labo guna ncedai undang-undang Musa ras kitab
nabi-nabi, tapi ibas rangka nehken kai singgo isuratkenna. Enda ikataken Jesus,
sebab lit pengangkan kalak Jahudi, kerehenNa nggo ncedai undang-undang Musa ras
kitab nabi-nabi.
2.
Amin gia teridah beda pengajaren Jesus
ras guru-guru agama, bagepe kalak farisi, tapi labo berarti pengajaren Jesus
ncedai undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi. Emaka gelah la salah pengertin
ajar-ajar ras jelma sinterem, ituriken Jesus hubungenNa ras undang-undang Musa
ras kitab nabi-nabi.
3.
Sada penegasan Jesus kerna undang-undang
Musa ras kitab nabi-nabi eme sedekah langit ras doni lenga masap maka berlaku
denga undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi. Saja ibas Jesus kerina e igenapi.
Ibas erti kata undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi jadi kuh ibas diri Jesus.
Emaka ajar-ajar Jesus ras jelma sinterem banci ndalanken kerina e arah kai
singgo iajarken Jesus. Emaka kalak sila ndalanken, la nggeluh ibas keselamatan,
tapi si, ia nggeluh ibas keselamatan. Maksud Jesus ibas njelasken sie, gelah ajar-ajarNa ras jelma
sinterem meteh maka sada titik pe la banci beneken ajaren undang-undang Musa
ras kitab nabi-nabi. Kerina kalak arus patuh ibas ndalankenca. Memang tuhu
teridah pengajaran Jesus tempa-tempa berbeda ras undang-undang Musa ras kitab
nabi-nabi,tapi situhuna pengajaren Jesus e merupaken inti ibas undang-undang
Musa.
4.
Undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi
sada sarana gelah kalak Jahudi banci ngidah keselamatan, emaka arus ndalanken
alu tuhu-tuhu, la banci ndalanken secara lahiriah saja. Ibas maksud eme reh
Jesus gelah kalak Jaudi banci ngidah undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi lit
ibas diri Jesus. Alu bage kalak Jahudi banci nggeluh ibas keselamaten.
5.
Ajar-ajar Jesus ras jelma sinterem arus
tutusan ndalanken undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi asangkan guru-guru
agama ras kalak Farisi, gelah ajar-ajar Jesus ras jelma sinterem banci bengket
ku bas Kinirajan Surga. Guru-guru agama ras kalak Farisi tuhu kalak enda meteh
kerna undang-undang Musa ras kitab nabi-nabi, bagepe iajarkenna man kalak
sideban, tapi ibas ndalankenca, guru-guru agama ras kalak farisi lang.
APLIKASI
Sada penungkunen, apakah budaya ras
Injil bertentangan ntah uga. Adi dogma denominasi gereja sideban,
ipertentangkenna. Nina, budaya la banci nggeluh ibas Injil. Emaka makna Injil
memasapkan budaya. Sebab idah denominasi gereja e, budaya eme produk agama
sidekah emaka arus imasapkan.
Ibas gereja GBKP, budaya eme bagin
si la terpisahkan ras kegeluhen manusia, janah enda merupaken pemere Tuhan.
Emaka idah gereja budaya enda arus ilestariken. Bagepe budaya ipake gereja guna
nehken peraten Tuhan. Emaka budaya-budaya si la mehuli, subuk budaya klasis,
bagepe budaya modern arus iterangi gereja alu Kata Dibata.
Perlu siteh injil la banci
lepas/terpisahkan ras budaya. Sebab injil arus nggeluh ibas diri manusia. John
S. Mbiti secara apik mendefinisi kebudayaan sebagai pola kehidupan manusia
dalam menanggapi lingkungan kehidupan manusia, yang diekspresikan dalam
bentuk-bentuk fisik seperti agrikultur, seni, teknologi; dalam relasi
antarmanusia seperti institusi, hukum, kebiasaan; dan dalam bentuk refleksi
atas seluruh kenyataan seperti melalui bahasa, filsafat, agama, nilai-nilai
spiritual dan pandangan dunia. Ibas palas enda maka Injil arus nggeluh ibas
kegeluhen budaya.
Pdt. Steven Kumenit,
STh.M.Min.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar