KHOTBAH TANGGAL 22 MEI 2016.
GEREJA GBKP
Invocatio
: Mula-mulana
ijadiken Dibata langit ras doni. Doni lume denga, la lit tempasna. Lawit si
mbelang ergalumbang itutupi gelap mesangat, janah kesah Dibata
kelaling-kelaling i babo lau engkuasaisa (Kejadin 1:1-2).
Ogen
: Mazmur 8:21-10 (responsoria).
Khotbah
: Johanes
16:12-15 (Tunggal).
Tema
: Dibata Telu Sada.
LATAR
BELAKANG.
1.
Bahan khotbah eme percakapan ntah sada
penjelasan Yesus man ajar-ajarNa kerna pendahin Kesah Si Badia. Janah enda ope
denga Yesus nangkih ku Surga.
2.
Dosa mambai manusia la ngasup ngangkai
kerna eksistensi Yesus Kristus, tapi arah Kesah Si Badia ipetangkasNa ise Yesus
e, bagepe Kesah Si Badia mpermuliakan Yesus arah mberitaken ise situhuna Yesus e.
3.
Kesah Si Badia ngerana kerna kebenaren
si lit ibas Yesus Kristus. Yesus eme Dibata sireh ku doni enda, tuhu-tuhu
pribadi sibenar. Bas Yesus lit kebenaren. Kebenaren bas Yesus enda me sila
terangkai nterem jelma, khususna imam-imam kepala, pemimpin kalak Yahudi ras
kalak Farisi, emaka Yesus selaku Mesias itulakna. Ibas penulaken enda
ngatakenca, maka perukuren manusia la ngasup ngangkai kerna kebenaren Dibata.
4.
Yesus eme kebenaren, ngasup terangkaisa adi Kesah Si Badia
singajarisa. Kesah Si Badia ngkuasai pusuh ras peraten manusia, termasuk
ajar-ajar Yesus. Emaka ipetangkas Kesah Si Badia me ise situhuna Yesus e.
5.
Kesah Si Badia berfungsi sebage
Parakletos nandangi ajar-ajar Yesus, bagepe man kerina kalak si tek baNa. Yesus
Kristus ipermuliaken Dibata arah nangkih ku Surga maba kecedan ate man
ajar-ajar, sebab arus sirang ras Yesus. Tapi ibas Kesah Si Badia, ajar-ajar
Yesus ndatken pengapul ras gegeh guna mberitaken kerna eksistensi Yesus. Janah pengajaren Kesah Si Badia e labo
ate-ateNa saja, tapi kerina enda ikatakenNa kerna kai siibegiNa ras inandangi
jadi. Enda me palas ajar-ajar Yesus ndatken gegeh guna mberitaken kerna Yesus
singgeluh ras singgo nangkih ku Surga.
APLIKASI
Dibata telu sada, seh genduari tetap
denga iperdebatan khususna si kurang denga ngangkai kerna Dibata telu sada.
Secara sederhana Dibata telu sada nerangken kerna Bapa, Anak ras Kesah Si
Badia. Dibata Telu Sada (Trinitas). Ngerana kerna Dibata Telu sada em Allah Bapa, Allah Anak dan Allah Roh Kudus (I
Yohanes 5:7; Yohanes 10:30; II Korintus 13:14; Matius 3:16-17). Allah Bapa adalah Allah yang menciptakan langit dan bumi dan segala isinya
yang memelihara sampai akhir zaman (Kejadian 1:1-31).
Allah Anak adalah Yesus Kristus; Anak Allah
yang tunggal (Yohanes 1:14) yang menyatakan pekerjaan dan kehendak Allah di
dalam dunia (Yohanes 4:34). Dialah Penebus dosa kita (Matius 1:21) melalui
kelahiran, kematian, kebangkitan, kenaikanNya ke Sorga serta kedatanganNya
kembali. Allah Roh Kudus adalah pribadi Allah; Roh Allah dan Roh
Kristus (Roma 8 : 15 - 17). Dialah Penolong dan Penghibur yang dikaruniakan
untuk mengajar, mengingatkan orang percaya akan kehendak Allah dan ajaran Yesus
Kristus, dan menanamkan serta memelihara iman sampai kedatangan Yesus Kristus
kembali (Yoh 14:26; II Korintus 3:17).
Tentuna kita
selaku kalak sitek man Yesus arus ngataken bujur man baNa, sebab ibas Dibata
telu sada kita ngasup ngangkai kerna kuasa ras keleng ate Tuhan man banta. Alu
bage, lanai perlu aru ateta nggeluh ibas doni enda, sebab ibas kuasa ras keleng
ateNa, kita banci megegeh nggeluh ibas doni neda. Janah adi lit perbeben ras
kiniseran, pasti isampatiNa kita. Lebih asangken sie Kesah Si Badia mereken gegeh
man banta guna tetap nggeluh ibas pengarapen seh Yesus Kristus reh peduakaliken
ibas doni enda.
Pdt. Steven
Kumenit, STh.M.Min.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar