KHOTBAH MINGGU 19 MARET
2017.
GEREJA
GBKP
Invocatio : Bagi belkih mejehe nandangi lau maler si
malem, bage me tedehna ateku Kam, o Dibata (Mazmur 42:2).
Ogen :
Keluaren 17:1-7 (Tunggal).
Khotbah : Johanes 4: 5-26 (Responsoria)
Tema :
Jesus Me Ulu Lau Kegeluhen
LATAR BELAKANG
1.
Sijadi
bahan khotbahnta sekali enda eme percakapen Yesus ras diberu Samari i sumur
Jakup, tupung Yesus ibas perdalanen ku Galilea.
2.
Tupung
Yesus kundul i tepi sumur Jakup, reh sekalak diberu Samaria siatena muat lau i
je. Erkiteken wari e nggo ciger, nina Yesus man diberu Samaria e, ntah lau ndu
sitik. Labo lau siibereken diberu Samaria tapi sada “statmen” nina, kam kalak
Jahudi, aku kalak Samaria ngkai maka ipindondu lau man bangku. Perlu siteh,
ilebe-lebe kalak Jahudi, kalak Samaria eme kalak perdosa, bodoh ras najis,
emaka la nggit kalak Jahudi “bergaul” ras ia. Padahal adi sinen sejarah,
Samaria eme bagin ibas bangsa israel. Saja tupung Rehabeam, anak Salomo jadi
raja, Kerajaan Israel pecah jadi dua kerajaan, eme kerajaan Israel Utara
(Samaria) ras Kerajaan Israel Selatan (Yerusalem). Tupung Kerajaan Israel utara
(Samaria) ras Kerajaan Israel Selatan itapan i Babel, terjadi me kawin campur i
je, khususna Kerajaan Israel Utara (Samaria), emaka bangsa Samaria nggo jadi
bangsa campuran. Ibas beragama, kalak Samaria berpegang ibas versi Taurat
siberbeda ras taurat Yahudi. Bagepe kalak Samaria lanai ersembah i bas rumah
pertoton i Yerusalem, tapi ibas kuil i datas deleng Geresim. Ibas percakapan
Yesus ras diberu Samaria, nina Yesus,
adi tehndu kerna pemere Dibata ras itandaindu ise simindo lau e man bandu,
tentuna ipindondu man bana lau si mereken kegeluhen. Perlu siteh man kalak
Samaria, sumur Jakup eme sumur simereken kegeluhen man bana, sebab amin gia
paksa perlego, lau sumur e la keri, emaka kerina muat lau i je, termasuk
mereken inemen man asuh-asuhen. Emaka
nina diberu Samaria lit kin siterbelinen asangken sumur Jakup enda ? nina Yesus
aku me lau kegeluhen, Ia me siipadanken Tuhan. Ate Yesus ngataken sie, gelah
diberu Samaria (Sikhar) meteh kerna pasu-pasu Tuhan siterbeleinen. Tuhu, sumur
Jakup e merupaken pasu-pasu Tuhan, tapi lit siterbelinen pasu-pasu Tuhan e, eme
Yesus Kristus.
3.
Perlu
siteh, sumur Jakup, labo ingan satu-satunya si lit i je. Lit denga ingan-ingan
lau sideban. Tapi diberu Samaria ndai ku sumur Jakup, erkite-kiteken diberu
Samaria e, lit “si la mehuli siibahanna ibas kegeluhenna eme nggo 5 kali ia
erjabu, bagepe perbalangenna sigenduari, labo perbulangenna si sah.
4.
Nina
Yesus o bibi, teklah kam man bangku, sebab reh me pagi kalak lanai ersembah
ibas deleng ah (ingan ersembah kalak Samaria), ras lanai kalak ersembah i
Jerusalem (ingan ersembah kalak Jahudi), tapi ersembah man Dibata. Kesah Si
Badia singajari uga searusna ersembah man Dibata alu payo. Emaka adi sinen
terdauhen, diberu enda jadi tek ras
merubah perbahanen geluhna, jadi nggeluh si mehuli siersaksi kerna Yesus.
5.
Ate
Yesus ngataken man diberu Samaria e, ersembah si payo labo itentuken arah
ingan, tapi ersembah sipayo kenca iya ipinpin salu Kesah Si Badia. Bagepe Yesus
mpetandakan diriNa man diberu Samaria e, gelah diberu e sadar ras jera.Alu bage
erberita diberu e man kalak sideban.
APLIKASI
Yesus
me ulu lau kegeluhen ngataken, maka Yesus me ulu kegeluhen e sendiri. Alu bage
lau eme Kesah Si Badia siarus lit ibas kegeluhenta (pusuh).
Selaku
kalak kristen arus siteh, erbage-bage cara ras bentuk Yesus reh man banta guna
mpersingeti kita, gelah kita banci ngangkai kerna hubunganta ras Yesus eme
penting, ras kita arus nggeluh ibas Yesus, sebab nggeluh ibas Yesus mereken
kegeluhen man banta. Nggeluh ras Yesus berarti kita nggeluh ibas kemalemen ate.
Janah adi jumpa perbeben ras kiniseran, banci iberekenNa serpang pulah. Tuhu
banci saja kita banci ndatken perbeben ras kiniseran, tapi marih kita reh man
Tuhan, guna mindo penampat (bdk. Ogen).
Jiwa
ntah pe pertendin si kera banci erbahanca kita la nggit jumpa ras temanta
sideban, sebab mela. Bagepe banci kita ngelakoken hal-hal si la ngena ate
Tuhan. Tapi sekali enda, kita ipersingeti gelah uga pa pe perbeben ras
kiniseran mari kita nggeluh ras Yesus. Sebab Ia me ulu kegeluhen. Adi kita
nggeluh ras Yesus, maka kita bagi nggeluh ibas tepi lau anak, sikatawari pe
banci erbuah ibas paksana, la kita mate (bdk. Mazmur 1:3). Jumpa ras Yesus la
saja ndatken lau kegeluhen, tapi pe mereken perubahan nggeluh sisignifikan,
jera ras ersaksi.
Nggeluh
ras Yesus maka kita lanai muas. Kita la nai ndalanken kerna si la mehuli si la
ngena ate Tuhan, tapi kita ndalanken kai singena ate Tuhan. Enda ilakoken
erkite-kiteken pertendinta terpenuhi. Emaka kita arus ngangkai maka kebutuhen
kegeluhen hanya man Yesus saja. Alu bage kita bagi belkih si mejehe kerna lau. Adi
la kita nggeluh ersada ras Yesus berarti
mate me kita.
Lau
penting ibas kegeluhenta, sebab adi kita mengkonsumsi lau maka terjadi
dehidrasi ibas dagingta enda sidungna mate me kita. Bage me kita adi la bias
Lau kegeluhen maka mate me kita. Gejala kalak si la lit lau kegeluhen eme
ngelakoken kerna si la mehuli si la ngena ate Tuhan ras jungut-jungut, la
erpuas-puas erbahan si la ngena ate Tuhan, rsd. Kita la tahan nggeluh ibas
perbeben, rsd. Tapi adi kita Nggeluh ibas Lau kegeluhen berarti kita arus tetap
ras Yesus, ras arus nggeluh ersaksi, bagepe nggeluh guna ndarami senina
turangta gelah ia jera ras nggeluh ibas Lau kegeluhen (Yesus Kristus). bagepe
nggeluh ibas pengataken bujur amin gia jumpa perbeben ras kiniseran.
Pdt.
Steven Kumenit, STh.M.Min.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar