BAHAN KHOTBAH TANGGAL 3 NOPEMBER
2013
GEREJA GBKP
Intoitus : Dame si ibereken Kristus i bas pusuhndu min
si ngajari kam i bas erbahan keputusen-keputusenndu (Kolose 3:15a).
Ogen : Kolose 3:12-14 (Responsoria)
Khotbah : Markus 3:31-35 (Tunggal)
Tema : Ersenina Turang Ibas Gelar Yesus.
LATAR
BELAKANG
1.
Adi
sioge ope denga bahan oratenta, maka i je lit sada tuduhen siikataken guru-guru
agama paksa Yesus pepalem ras pelawes setan, eme make kuasa Baalsebul. Ibas tuduhen
e ngerana Yesus guna mereken sada pengangkan sekaligus ngajari jelma sinterem
kerna kuasa kai siipakeNa ras perbahanen siilakoken Yesus labo erkiteken ia
iseluki setan.
2.
Sangana
Yesus mereken sada pengangkan man guru-guru agama reh me nande Yesus ras
seninana guna ndilo Ia, tapi erkiteken ibas rumah e nterem jelma maka nande
Yesus ras senina-seninaNa la jumpa ras Yesus, tapi lit singatakenca man Yesus,
nandeNa ras senina-seninana sangana nimai i darat. Tapi kai jawab Yesus eme
nandengku ras seninangku eme ise sinehken peraten Dibata. Jawaban ntah pe
perkataken Yesus kerna nande ras seninaNa eme sinehken peraten Tuhan, labo
berarti Yesus la nghamati nande ras seninaNa, tapi ate Yesus ncidahken pendahin
keselamaten lebih penting asangken kewajiban sekalak anak nandangi nandena.
Sebab adi iikutken Yesus sura-sura nandeNa ras senina-seninaNa, berarti
pendahin keselamaten teralang/terhambat erkiteken salah pengangkan kerna kuasa
si lit bas Ia, bagepe kearun ate ras kebiaren si lit bas nandeNa ras
senina-seninaNa (nen = ayat 21).
3.
Ibas perkataan Yesus kerna relasi simbaru ibas
ikataken keluarga ngatakenca maka relasi siterjadi erkiteken Tuhan gegehen
asangken relasi bilogis ibas keluarga. Emaka ula erkiteken relasi bialogis
mbeneken keselamaten sisangana idahiken Yesus ku doni enda. Bagepe Yesus
mereken sada pengangkan man jelma sinterem eme pentingna hubungan rohani ras
Ia.
4.
Nehken peraten Tuhan berarti nggeluh ibas
persadan keluarga ras Yesus. Berati nggeluh ibas Kinirajaan Dibata, sebab
sentral ibas kinirajaan Dibata eme ibas Yesus Kristus. Jadi nggeluh selaku
keluarga Kristus la terjeng megi kai siikataken Yesus tapi ndalanken ibas
kerina kegeluhen tep-tep wari, enda me siikataken nehken peraten Tuhan. Bagepe
nehken peraten Tuhan berarti sada paksa harus jumpa masalah (tuduhen ras
konspirasi, rsd) guna mengagalken pendahin keselamaten ibas doni enda.
5.
Ipihak
sideban nehken peraten Tuhan berarti ngakui maka Yesus eme Mesias. Sebab paksa
sie, khususna guru-guru agama la ngakui Yesus e Mesias. Emaka mujizat-mujizat
siilakoken Yesus akapna labo ibas kuasa Dibata nari, tapi kuasa baalsebul.
Bagepe idaramina kesalahan-kesalahan Yesus guna jadi alasan maka Yesus ihukum.
APLIKASI
Adi siperdiateken kerna bahan
khotbahnta, Yesus tetap ngakui lit ikaten keluarga secara biologis, saja ula
min erkiteken ikataken keluarga secara biologis e erbahanca dahin keselamaten
ibas doni enda teralang. Tapi justru ikataken keluarga secara biologis harus
ikut muat bagin ibas pelayanen keselamaten i tengah-tengah doni enda.
Ikaten keluarga simbaru siiciptaken
Yesus lebih mpegegehi ikataken keluarga secara biologis, sebab i je harus
mprakteken kekelengen simurni eme nggeluh sikeleng-kelengen, sisampat-sampaten,
nggeluh ibas meteruk ukur, sialem-alemen salah ras la percian, rsd (band.
Kolose 3:12-14). Bagepe la saja terjeng sada keluarga secara biologis, tapi pe
ibas sada keluarga sitek man Yesus Kristus. Kalak sitek man Yesus Kristus alu
sendirina nggeluh ibas ersenina ras turang, emaka selaku keluarga lanai lit
perbedaan SARA tapi kerina kita idilo guna tetap nehken peraten Tuhan. Emaka
adi endalah silakoken maka si jadi eme kita kerina nggeluh ibas kedamen ras
keharmonisan. La lit perubaten ibas gereja. Adi lit maka ras-ras saling memaafken
sada ras sidebanna.
Pdt. Steven
Kumenit, STh.M.Min.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar