PERPULUNGEN JABU-JABU
GEREJA GBKP
TANGGAL
5 – APRIL 2015
Perbahanen Rasul-Rasul
15:1-21.
Tema
: Ngerunggui Dahin Gereja Rikutkren Sura-Sura Dibata
LATAR
BELAKANG
1.
Perkembangan kalak sitek man Yesus i
Antiokia tuhu-tuhu mengalami kemajun. Tapi reh kalak Farisi singgo tek man
Yesus ku Antiokia ngataken maka keselamatan sisempurna arus isunatken.
Pengajaren enda eme pengajaran Judaisme. Jadi situhuna amin gia kalak Farisi
enda nggo tek man Yesus, tapi kebiasaan-kebiasaan agama Yahudi, tetap denga
mpengaruhi ia.
2.
Kalak Farisi si reh i Yudea nari, labo
berarti la ia setuju lit kalaksi labo kalak Yahudi jadi kalak sitek man Yesus
Kristus,tapi pindona gelah sunat enda arus ka jadi bagin ibas kegeluhenna. Memang
kalak Kristen asal Farisi enda la menyangkal litna kuasa pengorbanan Yesus
Kristus ibas pengalemi dosa, tapi tek ka ia hanya arah isunatken ka maka
Kristus mereken keselamatan man kalak si labo kalak Yahudi.
3.
Pengajaren enda ilawan Paulus ras Barnabas
emaka terjadi me perjengilan i je, sidungna sepakat perpulungen i Antiokia
gelah masalah enda ibaba ku Yerusalem guna icakapken ibas persidangen. Sijadi
penungkunen man banta engkai masalah enda ibaba ku Yerusalem ? sebab i
Yerusalem me pusat agama kristen tupung sie.
4.
Ibas persidangan i Yerusalem tuhu-tuhu percakapan
kerna sunat ras la sunat man kalak si labo kalak Yahudi tuhu-tuhu jadi perdebaten
siserius, sierbahanca Petrus selaku pimpinan gereja arus ngerana guna mereken
sada masukan man peserta sidang kerna kegeluhen kalak si la kalak Yahudi singgo
tek. Intina kal Petrus ngerana eme ula kal mberatken kalak si la kalak Yahudi enda alu ngikuti hukum
isunat, saja sipindo man kalak si la kalak Yahudi enda gelah tuntutan-tuntutan
sideban ilakokenna, khususna ula man dareh, ula man pangan singgo leben ipersembahaken man
dibata-dibata palsu ras ula erlagu la mehuli.
5.
Ibas sidang i Yerusalem teridah Tuhan labo
mbeda-bedaken antara kalak Yahudi ras la
kalak Yahudi. Ibas Kesah Si Badia
Tuhan nggo meruntuhken tembok pemisah
antara Yahudi ras la kalak Yahudi janah nggeluh ibas perkuah ate Tuhan saja.
Jadi si labo kalak Yahudi jadi tek man Yesus,enda erkite-kiteken pendilo Tuhan gelah
terjadi persadan simbaru, sitetap
ngakuken Yesus eme Tuhan ibas kegeluhenna tep-tep wari.
APLIKASI
Perdalanen pelayanen gereja arus nge
tetap ievaluasi ras icakapken ibas sidang – sidang sue ras tingkaten si lit
ibas gereja GBKP eme runggun, klasis ras sinode. Sibanci ikut ibas sidang enda
eme serayan Tuhan ngenca.Tapi adi lit sada-sada hal siarus icakapken, maka
sidang banci ndilo peserta sidang si la serayan Tuhan. Bagepe sidang ibas
gereja banci ncakapken kerna masalah-masalah silit i tengah-tengah gereja.
Masalah ibas gereja banci
terselesaiken,erkite-kiteken singerunggi ibas masalah e me serayan Tuhan.
Selaku serayan Tuhan maka palas ngerunggui eme kata Dibata ras Tata gereja.
Erkiteken kata Dibata ras Tata gereja
sijadi palas ngerunggui maka iarapken peserta sidang singerunggui masalah-masalah
alu rukur rembang tengah, bagepe makeken kepentaren siikuasai Kesah Si Badia.
Ibas penyelesaian masalah alu mehuli maka gereja Tuhan banci nggeluh ibas
persadan simegegeh, bagepe nggeluh alu sikeleng-kelengen.
Tgl 11-18 April enda gereja GBKP
erbahan sidang Sinode si pe 35 ken. Sidang Sinode eme Sidang tertinggi ibas
gereja GBKP.Ibas sidang enda lasaja ncakapken kerna pelayanan, bagepe masalah
silit ibas gereja, tapi pe milih Moderamen simbaru sierdahin 5 tahun ke depan.
Emaka marilah kita kerina selaku ngawan perpulungen notoken gelah sidang Sinode
ras perayaan Jubileum 125 tahun banci erdalan alu mehuli.
Pdt. Steven Kumenit,
STh.M.Min.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar