KOTBAH MINGGU
TANGGAL 11 FEBUARI 2018.
GEREJA
GBKP
Invocatio : Kam min jadi inganku cicio si aman, dingen
jadi bentengku si enteguh. Kam kap kecionku ras pertahanenku (Masmur 71:3).
Ogen : Roma 10:13-21 (Antiponal).
Kotbah : Markus 8: 31- 38 (Tunggal).
Tema : “Ikutken Jesus, Persilahang Dirindu ras
Persan Silangndu”
LATAR
BELAKANG
1.
Sijadi bahan kotbah sekali enda eme
turi-turin Jesus nuriken kerna kiniseran ras kematenNa, bagepe kekekenNa man
ajar-ajarNa. Kiniseran ras kematenNa erkite-kiteken pemimpin-pemimpin ras
imam-imam simbelin bagepe guru-guru agama nulak Jesus. Palas penolakenna eme la
ngasup ras la teralokenna kerehen Kristus ibas doni enda.
2.
Tuhu Mesias merupakan penampat siitimai kalak
Jahudi, tapi konsep Mesias siitimai ras reh ku doni enda la bagi Jesus. Ibas
konsep kalak Jahudi kerehen Mesias eme
reh ibas kesusuran raja, tubuh ibas kerajaan, menggenapi hukuman man kerina
musuh-musuhna, rsd. Nggo ka i luar konsep kerehen Mesias kalak Jahudi, tambah
ka melala kritikan-kritikan Jesus man pemimpin-pemimpin ras imam-imam simbelin
bagepe guru-guru agama erkite-kiteken la icidahkenna kegeluhen situhu-tuhu
selaku kalak simeteh kerna keselamatan, maka lit man kalak enda sada
“kebencian”man Jesus. Emaka ibas kerina kesempatan isidingina atena Jesus gelah
Jesus terbukti ersalah. Adi nggo lit kesalahan Jesus, maka e me dalanna ibabana
Jesus ku sidang Sahendrin (Pengadilan agama) gelah iputusken Jesus ersalah, janah
harus ihukum.
3.
Jesus ngerana kerna kiniseran, kematen ras
kekekenNa tupung perjalanan Jesus ras ajar-ajar ku Jerusalem. Ate Jesus ku
Jerusalememe ibas rangka ngerayaken wari raya Paskah kalak Jahudi. Sebab ibas wari
raya paskah kalak Jaudi kerina kalak Jahudi reh ku Jerusalem. Sebab i Jerusalem
ingan rumah pertoton. Bagepe Jerusalem
eme pusat agama kalak Jahudi ras ingan Sahendrin. Alu bagepe nterem i je ringan
pemimpin-pemimpin kalak Jahudi, imam-imam si mbelin bagepe guru-guru agama,
emaka penolakan bagepe kiniseran ras kematenNa nggo ndeher. Ibas palas enda me
ipebetehken Jesus man ajar-ajarna tupung Jesus ras ajar-ajar lit i daerah
Kaserea Pilipi. Bagepe erkite-kiteken nggo lit sada pengakun ajar-ajar kerna
Jesus selaku Mesias, emaka nggo seh paksana Jesus nuriken kerna kiniseran,
kematen ras kekekenNa man ajar-ajarNa.
4.
Penuriken Jesus kerna kiniseran ras kematenNa,
kepeken lenga teraloken ajar-ajarNa, emaka iawin Petrus me Jesus, janah
ipandang Petrus me Jesus. Ate Petrus mpegegehi ras ngapuli Jesus. Sebab konsep
Mesias eme penampat ras ngasup naluken kerina musuh-musuhna. Tapi irawai Jesus
ia. Nina Jesus Laweslah ibas Aku nari Iblis. Perukurenndu e perukuren manusia
kap, la bagi perukuren Dibata. Ate Jesus ngatakenca enda kerina ibas rencana
Dibata. Emaka manusia la banci nahanca, ntah pe nolaksa. Ikataken iblis, sebab
sura-sura iblis kerina rencana Dibata gagal. Alu kata sideban menolak pendahin
Dibata merupaken pendahin iblis kap.
5.
Sikap Petrus simewakili ajar-ajar Jesus erbahanca
Jesus harus mereken pengajaren mulihi man jelma sinterem ras man ajar-ajarNa
sendiri. Kepeken sura-sura doni mbelin denga pengarapenna ibas ngikut Jesus.
Kerajaan doni denga siiarapken man Jesus. Emaka adi Jesus manteki Kerajaan bagi
kerajaan doni, maka ajar-ajar Jesus dat keduduken simehuli. Ibas palas enda me
kepeken ajar-ajar ras jelma sinterem arus persilahang bana ras mersan kayu
persilang, sebab kerina erta doni ras keduduken la lit ertina adi nggo mate.
Tapi sipenting eme ngakuken Jesus i tengah-tengah manusia si genduari ras i
tengah-tengah kalak perdosa alu la mela-mela gelah ndatken keselamaten.
APLIKASI
Nggeluh bas doni enda melala
tawaran-tawaran negatif sibanci ncedai kinitekenta man Jesus Kristus. Bagepe
siidah nterem denga kita la ngasup nggeluh ibas kiniseran, emaka ndabuh ku bas
dosa. Tapi lit sada penungkunen, apakah adi kita nggo tek ras ikut Jesus, nggo
bebas ibas erbage-bage perbeben ras kiniseran nggeluh ? tentuna lang. Amin gia
kita tek man Jesus, perbeben ras kiniseran nggeluh banci denga ngkenai kita. Sebab
iblis bagi singa sigawa-gawa ndarami ise si man gerlemenna. Amin bage gia adi
nggeluh kita ras Jesus Kristus jumpa kita perbeben ras kiniseran ngasup kita
megenggeng, janah kinigenggengenta e mabai kita nggeluh ibas persadan ras Jesus
Kristus. Kita ndatken keselamaten situhu-tuhu.
Keselamaten arus ipebetehken man
kerina jelma. Janah inti keselamatan eme tek man Jesus Kristus. Lit dua bentuk,
uga kita banci pebetehken keselamatan e man kerina jelma. 1). Arah kata. Kita
arus mberitaken Berita Si Meriah man kerina jelma. 2). Arah perbahanen. Kita singgo
tek arus tutus ras ndalanken kai singena ate Tuhan ibas kegeluhenta sitep-tep
wari. Sebab ibas kita ncidahken praktek-praktek simehuli singena ate Tuhan,
gelar Jesus terpuji ras termulia. Emaka kalak banci tek man Jesus Kristus. Ibas
dua bentuk enda, tentuna lit masalah siijumpai kita, lit sila nggit ngaloken
berita si meriah e. Ntah pe mekisat kita erberita.
Masalah sideban sibanci kita erdosa
eme menghadapi PILKADA. Ibas PILKADA enda melala bentuk-bentuk sila ngena ate
Tuhan ipraktekken i je, iantarana Money Politik, menjelek-jelekkan calon kepala
daerah, kekerasan, iming-iming kedudukan, rsd. Perlu siteh kegeluhenta la saja
terjeng ibas doni enda, tapi kenca kematen lit kegeluhen. Maksudna kalak si la
setia ndalanken kai singena ate Tuhan, kenca kematen dat penghukumen sirasa
lalap, nggeluh ia ibas neraka. Tapi kalak situtus ndalanken kata Dibata man
bana alokenna kegeluhen situhu-tuhu si rasa lalap eme keselamatan. Emaka
penting situhuna man banta eme perukurenta bali min ras perukuren Jesus
Kristus. Alu bage banci sidat kai kin sura-sura Tuhan ibas doni enda. Jadi ibas kita ngikuti Jesus ngasup
kita persilahang dirintaalu la terpengaruh ras ndalanken kepentaren doni ras ndalanken
kai si la ngena ate Tuhan. Tapi kita tetap nggeluh ibas persadan ras Tuhan amin
gia kita arus mersan silang (nggeluh ibas kiniseran ntah pe mate).
Arus siteh ngikutken Jesus labo
berarti ikut-ikut bage-bage saja, labo berarti jadi kalak kristen bage-bage
saja. Tapi ngikutken Jesus berarti Jesus jadi inganta cicio, benteng
kegeluhenta. Alu bage kita ipasu-pasuNa.
Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar