PERPULUNGEN JABU-JABU
TANGGAL 11 – 17 FEBUARI
2018.
GEREJA
GBKP
Lukas 4: 18-19.
Tema : Pulahilah BangsaNa (Topik : Politik, Konfesi
GBKP, Realita Perpolitikan).
LATAR BELAKANG
1. Kuta
Nasaret ingan Jesus ipebelin. Janah selaku kalak Jahudi situtus, reh Jesus ibas
wari sabat guna ersembah man Tuhan. Ibas kebaktin wari sabat ibereken kalak man
Jesus kitab nabi Jesaya, kenca ipepayoNa, idahNa me ayat-ayat si ateNa
iogekenNa, jenari iogena. Kitab Jesaya siioge Jesus eme Jesaya 61:1,2.
2. Ibas
Jesaya 61:1,2 enda ngerana kerna Dibata nuruh suruh-suruhenNa singgo ngaloken Kesah Tuhan ras nggo itangkuhken
jadi Kristus guna mberitaken Berita Si Meriah. Palas Berita si Meriah eme nggo
reh masa Mesias. Ibas masa Mesias, ate Tuhan njadiken doni enda ndatken
keselamatan. Ndatken pasu-pasu ras nggeluh ibas kemalemen ate, subuk jasmani
bagepe pertendin, subuk lahiriah, bagepe batiniah (bdk. Syalom). Alu bage ibas
masa Mesias, kerina nggeluh ibas keselamatan ras kemalemen ate, sebab Mesias si
reh e mperdiateken kalak musil, sitertaban ras kalak pentang.
3. Alu
Jesus ngoge kitab Jesaya 61:1,2 enda situhuna, Jesus nggo ngerana kerna
penggenapan nubuat Jesaya. Mesias siitimai bangsa Israel (Jahudi) nggo reh,
janah genduari nggo ras kalak Jahudi. Emaka secara langsung, nggo itenahken
Jesus kerina kalak Jahudi, situpung sie nggeluh tertaban, subuk secara pilitik
(bdk. Itaban kerajaan Romawi), bagepe secara rohani (tertaban alu dosa). Ibas
Jesus kalak Jahudi ndatken keselamatan ras kemalemen ate.
4. Perlu
siteh lit pengarapen simbelin man kalak Jahudi kerna Mesias. Mesias siitimai
kalak Jahudi merupaken padan Dibata, janah banci mbebasken kalak Jahudi ibas
penindasan ras mulahi bangsa Jahudi ibas tabanan nari, janah ngasup mpepalem
erbage-bage pinakit. Ibas palas enda me situhuna Jesus ngerana arah ngoge kitab
Jesaya 61:1,2 masa Mesias nggo seh. Mesias siitimai kalak Jahudi, genduari nggo
ras ia.
5. Memang
secara umum Berita Si Meriah siibaba Jesus merupaken mada kerina jelma. Tapi
khusus Berita Si Meriah enda jadi keriahen man kalak musil, eme kalak biasa
siitindas ras itaban sirusur ihina penguasa ras pemimpin agama iperdiateken ras
ibela Tuhan. Masa keselamatan ntah pe tahun Jobel nggo seh i tengah-tengah doni
enda. janah tahun Jobel enda ibaba Jesus Kristus.
APLIKASI
Temanta sendah eme Pulahilah
bangsaNa. Perlu sipehami maka bangsa Indonesia eme milik Tuhan. Janah ate Tuhan
kita sitading ibas Indonesia enda nggeluh ibas kedamen, keadilen, kebujuren,
kemalemen ate, ras la nggeluh ibas penjajahan bangsa sideban nari, rsd.
Tuhu secara the jure (Hukum) ras the
fakto (fakta), bangsa Indonesia nggo merdeka, tapi adi sinen kerna kegeluhenta bangsa
Indonesia, kepeken kita lenga pula ibas erbage-bage persoalan, antara lain
kemiskinan, penindasan, kinilabujuren, lenga lit supremasi hukum simehuli, rsd.
Enda kerina erbahanca bangsa Indonesia la banci mereken kegeluhen si dame ras
nggeluh ibas kemalemen ate man banta. Tapi gelah nggeluh alu mehuli, bangsa
Indonesia nggeluh alu sejahtera, kita butuh politik simehuli. Sebab ibas pedalanken
politik simehuli maka bangsa Indonesia banci nggeluh sejahtera, adil ras
makmur. Perlu siteh lebe politik eme
penataan negara, emaka hakekat politik eme sebuah usaha untuk mengelola dan menata
sistim pemerintahan untuk mewujudkan kepentingan atau cita-cita suatu bangsa.
Cita-cita bangsa Indonesia eme terciptana adil dan makmur. Emaka seharusna min kerina
elit-elit politik (pemerintah, ras partai politik) arus ikut ibas mensejahterakan masyarakat.
Ngenen
tujun ras cita-cita bangsa Indonesia enda, ras hakekat politik simehuli e, maka
gereja GBKP la “elergi” kerna politik e. emaka Gereja GBKP nggo erbahan sada
point ibas konfesi (pengakun iman) kerna Politik. Ibas konfesi GBKP isuratken :
a). Politik merupakan upaya untuk menata kehidupan masyarakat demi
kesejahteraan bersama. b). Politik menjadi sarana kesaksian dan alat untuk menghadirkan
kerajaan Allah di tengah masyarakat. c). gereja menolak setiap upaya partai politik,
sekelompok orang atau perorangan yang menjadikan gereja sebagai kendaraan
politik. d). Dalam pentas politik, gereja hadir sebagai garam dan terang baik
dalam proses pencerahan masyarakat dalam pengambilan keputusan-keputusan
politik. f). Gereja dipanggil untuk mempersiapkan warganya untuk diutus dalam
politik.
Gereja
selaku mitra pemerintah berupaya gelah kerina anggota gereja, bagepe secara
institusi gelah terciptana masyarakat adil ras makmur. Sebab ibas ndalanken
politik simehuli maka gereja nggo jadi sira ras terang man doni enda. Enda pe
idalanken gereja sekaligus mendewasakan gereja ras menolak unsur-unsur politik praktis.
Sebab ibas ndalanken politik-politik praktis si la mehuli. Bangsa Indonesia
banci “ceda”. Enda me sigenduari teridah. Emaka lit singatakenca politik eme
kotor.
Amin gia politik eme alat guna mensejahterakan
masyarakat, tapi la banci lang kita harus mindo gegeh ras kepentaren man Tuhan
Dibata. Sebab ibas kita mindo gegeh ras kepentaren man Tuhan Dibata, kita
ngasup ndalanken politik simehuli. Alu bage bangsa Indonesia banci pulah ibas
erbage-bage persoalan. Alu kata sideban, ipakeken Tuhan kita guna mulahi
bangsaNa.
Pdt.
Steven Kumenit, STh.M.Min.
Ulasan yg sangat bagus,Pdt St Kumenit telah memaparkan dengan sangat jelas dan transparan,semoga pandangan tentang politik dan aplikasi nya bisa memberibparadigma yg positip
BalasHapus