PEKAN DOA
GEREJA GBKP
WARI 1, MINGGU
22 SEPTEMBER 2013
Introitus : Doni
lume denga, la lit tempasna. Lawit si mbelang ergalumbang itutupi gelap
mesangat, janah kesah Dibata kelaling-kelaling i babo lau engkuasaisa.
Ogen : Perbahanen Rasul-Rasul 2:1-4.
Khotbah : Yohanes 7: 37-39.
Tema : Ise Kin Kesah Si Badia ?
LATAR
BELAKANG
1.
Salah
sada wari raya kalak Jahudi eme wari raya sapo-sapo. Ibas wari raya enda seh
kal teremna kalak Jahudi i Jerusalem, sebab merupaken sada kewajiban man bangsa
Jahudi guna ngerayakenca, janah kerina kalak Jahudi si lit i darat Jerusalem
reh ku Jerusalem guna ngerayaken wari raya e. Makna perayaan wari raya
sapo-sapo enda eme guna mperingeti uga Dibata nemani ras nampati bangsa Israel
sedekah bangsa Israel erdalan ibas taneh simesawang. Ibas perdalanen ku taneh
Kanaan bangsa Israel tading ibas kemah ras sapo-sapo. Jadi lit makna historis
teologis. Tapi lit ka makna aplikasina eme ibas perdalanen anak-anak Dibata
ibas doni enda, Dibata kap sinampati ras jadi ingan kecion gedang-gedang wari.
Janah perayaan sapo-sapo irayaken kalak Jahudi sedekah pitu wari.
2.
Ibas
suasana perayaan sapo-sapo, khususna ibas wari pengkeri-kerin kerja e (wari
pepituken) simerupaken puncak perayaan e,
Jesus tedis janah ngerana Ia i lebe-lebe
jelma sinterem, nina Ise muas rehlah ku Aku gelah ia minem. Bagi si tersurat i
bas Pustaka Si Badia, 'Kalak si tek man bangKu, erburak i bas ia nari lau si
mereken kegeluhen.' Ikataken enda kenca
dung upacara lau. Sebab ibas tradisi upacara lau nterem kalak ku kolam Siloam,
ikut pe imam-imam alu ngembus terompet. Kenca seh i kolam Siloam sekalak imam
ngisi buli-buli emas alu lau kolam Siloam nari, kenca sie lawes mulihken
rombongan e ku rumah pertoton, jenari lau siibuat imam ndai ituangken ku mezbah.
Kenca sie iogeken kai siikataken Jesaya eme
Bagi lau mereken keriahen man kalak si muas, bage pe bangsa Dibata
ermeriah ukur tupung Dibata ngkelini ia (Jesaya 12:3).
3.
Makna
ibas perayaan Upacara lau enda eme mperingeti perdalanen bangsa Israel i taneh
mesawang, khususna kerna lau sindarat ibas deleng batu. Bagepe upacara lau e
merupaken sada pertoton guna mindo udan. Perlu lebe siteh kolam Siloam eme reh ibas Gihon nari. Ibas
pemerintahen raja Hizkia ibahanna saluran lau ibas lau Gihon nari ku Yerusalem.
I Jerusalem lit sada kolam kitik guna menampung lau Gihon e. Kolam eme
siigelari kolam siloam si ertina siiutus.
Emaka amin gia kota e ikepung musuh, masyarakat Yerusalem tetap ndatken
lau guna keperlunna.
4.
Ate
Jesus ngerana gelah jelma sinterem meteh ise Ia. Sebab memang jelma sinterem
ertoto mindo udan tapi ibalik sie situhuna siipindona eme kemalemen ate
(kebahagiaan) ras kemakmuran. Kerina e banci ibereken Jesus. Ibas Jesus lit lau
si banci maler ras mereken kegeluhen, emaka rehlah ku Jesus. Sebab sia-sia kap
puji-pujin siiendeken ibas perayaan e adi la ndarat ibas pusuh nari ras la nggeluh ibas persadan ras Tuhan. Ise singaloken Jesus pasti ndatken kegeluhen.
Alu bage terjadi me kegeluhen simbaru man kalak e, janah kalak e ngaloken
pasu-pasu ibas Dibata nari. Pasu-pasu Tuhan siberhubungen ras “hidup
berkelimpahan” e berkaitan ras Kesah Si badia. Sebab Jesus lenga imuliaken.
Jesus lenga nangkih ku Sorga. Kesah Si Badia reh kenca Jesus nangkih ku Sorga.
5.
Yesus
ngerana kerna Kesah Si Badia alu make anding-andingen eme lau simereken
kegeluhen, emaka pengertin secara sederhana kerna Kesah Si Badia eme mereken
kegeluhen man kalak si tek man Yesus Kristus. Saja alu terang Yohanes ngataken
maka Kesah Si Badia e reh kenca Yesus iangkat ras imuliaken.
APLIKASI
Adi kita ngerana kerna Kesah Si
Badia berarti kita ngerana kerna oknum sideban Dibata. Ibas arti kata Kesah Si
Badia eme Dibata sendiri. Arah Kesah Si Badia Tuhan hadir ras erdahin ibas doni enda guna mereken
kegeluhen man manusia. Janah siimaksudken kegeluhen la saja terjeng manusia
nggeluh ibas doni enda, tapi pe mereken kegeluhen situhu-tuhu man manusia e.
Janah kegeluhen situhu-tuhu e adi manusia tek man Yesus Kristus. Ibas rangka
sie me Kesah Si Badia persadaken kita ras Yesus Kristus, gelah manusia si tek
man Yesus ndatken kegeluhen.
Erkiteken Kesah Si Badia eme Dibata
sendiri, maka Kesah Si Badia lit pe ibas Padan Sindekah, saja gelarna eme Kesah
Tuhan, bagepe ibas zaman Yesus Kristus, Kesah Si Badia lit i je, saja pendahin
Kesah Si Badia lenga kal ituriken secara “menonjol”, sebab i je ituriken kerna
Yesus Kristus ras keselamatan. Kesah Si Badia ituriken secara menonjol kenca
Yesus Kristus iangkat ke Surga ras imuliaken. Janah Kesah Si Badia e reh ibas
Surga nari ncenepi kerina kalak si tek man Tuhan (band. Ogenta)
Ibas khotbahnta cukup jelas kal man
banta, Yesus ngerana kerna kegeluhen, i ja ise sitek man baNa ndatken
kegeluhen, janah kegeluhen e berhubungen ras
Kesah Si Badia.
Pdt. Steven
Kumenit, STh.M.Min.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar