Selasa, 18 Juni 2013

Tulaklah Perbahanen Si La Ngena Ate Dibata (Efesus 4:17-31)



BAHAN PJJ GEREJA GBKP
TANGGAL 23-29 JUNI 2013.
Epesus 4:17-31.

Tema :  Tulaklah Perbahanen Si La Ngena Ate Dibata

LATAR BELAKANG
1.      Latar belakang kegeluhen Epesus eme kalak si la tek man Yesus selaku Tuhan ras Juru Selamat manusia. Kegeluhen paksa sie ncerminken kegeluhen kota Epesus paksa sie. Kota Epesus eme ibu kota Asia, salah sada provinsi kerajaan Roma, kota Epesus eme kota sistrategis ibas pelayanen rasul Paulus, sebab banci Paulus lawes nehken pelayanen ku ja pa pe, khususna i Asia kitik ras Eropa, subuk arah darat bagepe arah laut, erkiteken sie me cukup ndekah  Paulus tading i je. Janah kota Epesus eme pusat penembahen agama kafir, sebab i je lit kuil dewi Artemis (Diana) si galang, simerupaken salah satu keajaiban dunia paksa sie, janah melala (nen = ratusan) diberu perdenggal ngelai i kuil e. Bagepe melala ilmu sihir i kota e.
2.      Ibas penjara nari, Paulus nuratken surat janah ikirimkenna man perpulungen Epesus, surat enda merupaken sada kata persinget man perpulungen Epesus gelah ulanai perpulungen Epesus bagi kalak si la nandai Dibata, si la erguna perukurenna, dingen gelap pengertinna, bagepe nggo ipermersikna ukurna bana, emaka kegeluhen sibage la dat bagin ibas kegeluhen siibereken Tuhan. Engkai ? sebab kegeluhen kalak si la nandai Dibata (nen =  kafir) nggeluh ibas “kefanaan” ras kesesatan. Perukuren kalak si la nandai Dibata menyesatken erkite-kiteken la iakuina Dibata sinepa langit ras doni enda ras la nggit mpermuliaken Dibata ibas kegeluhenna, tapi sebalikna akapna dirina pusat ibas kerinana, janah nggeluh guna mpermuliaken dirina sendiri. Kegeluhen si bage la sue ras Dibata, emaka jadi imbang Dibata me ia, bagepe ibas kegeluhen sipepagin, ialokenna penghukumen ibas Dibata nari (band. Matius 22:13).
3.      Gelah perpulungen Epesus tetap nggeluh ibas persadan ras Dibata, ntah pe nggeluh ibas keselamaten maka perpulungen Epesus harus tetap ndalanken  pengajaren simehuli siiajarken Paulus kerna Kristus. Kristus pusat kerinana, keselamaten lit ibas Kristus.
4.      Guna sie me perpulungen la banci nggeluh ibas dua karakter eme nggeluh ibas karakter manusia si male eme ngelakoken kai si la ngena ate Dibata, ras nggeluh ibas manusia simbaru. Tapi perpulungen harus nggeluh ibas manusia simbaru, manusia si tek man Yesus Kristus. Memang nai perpulungen nggeluh alu la nandai Dibata, tapi kenca nggo jera, maka seharusna min kegeluhen singena ate Dibata siiukurina ras siidalankenna. Emaka erbual, nuriken si la tuhu, merawa, ola ergaul ras iblis, nangko, ula mekisat tapi harus erdahin alu mehuli, egois, ncedai Kesah Si Badia (siimaksudken ncedai Kesah Si Badia eme ngelakoken perbahanen ras ngerana sibertentangan ras sura-sura Kesah Si Badia eme perbahanen si la mehuli. Janah perlu siteh ncedai Kesah Si Badia la seri ras ncekuraki/menghujat Kesah Si Badia. Adi bage, ncedai ate Kesah Si Badia banci ialemi Dibata ),  nggeluh sielem-elem, siisak-isaken ras cekurak,  kerina enda harus iambengken, tapi harus nggeluh sikeleng-kelengen, meteruk ukur, erdahin alu mehuli ras nggeluh guna mpesenangken Dibata.
5.      Ate Paulus mpersingeti perpulungen Epesus gelah perpulungen tetap nggeluh ibas keselamaten ras tetap nggeluh ibas pengertin siterang, situhu-tuhu ikuasai Kesah Si Badia, alu bage, perpulungen ersembah man Yesus ngenca, emaka kegeluhen sibermoral ras beretika kristen e siidalanken perpulungen Epesus.

APLIKASI

         Dosa mbaba kita ku perbahanen-perbahanen si la ngena ate Dibata, janah erkiteken sie me kita ndauh ibas keselamaten, tapi erkiteken keleng kal ate Tuhan man banta maka arah Yesus Kristus kita ipebadiaken arah kayu persilang, kita nggo jadi manusia mbaru, kita enda nggo i teruh kuasa Kesah Si Badia. Tapi amin gia kita nggo nggeluh selaku manusia simbaru, perbahanen-perbahanen si la ngena ate Tuhan tetap denga silakoken. Emaka la heran adi paksa genduari nterem kalak kristen si terlibat ras mpraktekken kai si la ngena ate Tuhan eme pinakit masyarakat. Memang adi kita ngerana kern pinakit masyarakat melala, termasuk i je “Narkoba”. Janah siidah kena Narkoba melala, banci sikataken nggo nkenai kerina status sosial si lit ibas masyarakat (kalak bayak, musil, kalak terpelajar, Pegawai negeri Sipil/Swasta, TNI/POLRI, rsd). Penyalahgunaan Narkoba  berbahaya sebab banci mpengaruhi susunan syaraf, sidungna ketagihan ras ketergantunan. Akibatna eme la sadar diri, lalap berhalusinasi, janah banci mate pe. Bagepe ibas rangka terpenuhi ketergantungen Narkoba e, maka siterjadi eme nangko, penodongan, pembunuhan, rsd. banci sikataken litna peningkaten kriminalitas. Bagepe melala denga efek-efek sideban. Enda kerina jadi erkite-kiteken kita ikuasai peraten daging denga, dingen gelap pengertinta. Perbahanen si bage erbahanca nembeh ate Tuhan, janah pagi sialoken me penghukumen Tuhan. Tapi kerina enda banci sihindari adi situlak  kerina perbahanen-perbahanen si la ngena ate Tuhan, alu nggeluh ibas pengertin si terang kerna Yesus Kristus, ras tetap ikuasai Kesah Si Badia. Gelah sidat pengertin si terang, maka kita harus megiken pengajaren si tuhu-tuhu kerna Yesus Kristus arah ngoge Pustaka Si Badia, reh ku kebaktin minggu, PA kategorial, rsd. Bagepe ibas rangka menanggulangi penyalagunaan Narkoba, maka peran keluarga, khususna orang tua harus lit. Orang tua harus mengontrol anak-anak, gelah anak-anak banci terhindar ibas penyalahgunaan Narkoba. Bagepe ibas rangka mereken penyadaran kerna penyalahgunaan Narkoba, gereja harus kerja sama ras kerina elemen termasuk pemerintah, ras pe gereja harus mereken seminar ntah pe penyuluhan kerna akibat penyalahgunaan Narkoba.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.  
           

Tidak ada komentar:

Posting Komentar