Selasa, 25 Juli 2017

Sembahlah Dibata saja (Wahyu 14:6-12)



KHOTBAH MINGGU TANGGAL 30 JULI 2017.
GEREJA GBKP
Invocatio    :    Kerina kalak si nembah gana-gana ijuruken me, saksi ras kalak si megah iakapna kerna berhala-berhala, kerina dibata-dibata erjimpuh i adep-adepen TUHAN (Masmur 97:7).
Ogen          :    Kejadin 31:31-35 (Tunggal).
Khotbah     :    Ketangkasen 14:6-12 (Tunggal).
Tema          :    Sembahlah Dibata saja

LATAR BELAKANG
1.      Lit masalah simbelin siihadapi kalak kristen ibas perkembangan kekristenan abad-abad si pemena, khususna i daerah kekuasaan Romawi eme kerina kalak kristen isuruh nembah man Kaisar (kaisar Domitianus).
2.      I Pulau Patmos, Yohanes dat pengenehenen kerna kuasa Kaisar Romawi ras wari pendungi pagi, bagepe kegeluhen kalak sisetia ersembah man Dibata ras Yesus Kristus.
3.      Lit 3 pengenehenen Yohanes kerna Malaikat simbaba berita man kerina jelma eme Sipemena : Reh Malaikat nehken berita si meriah si la ermasap-masap guna iberitaken i doni enda. Nina malaikat ersembahlah man Dibata, sebab nggo seh paksana Dibata ngadili manusia. Maksudna adi manusia jera ras ersembah man Dibata, maka manusia ndatken keselamatan. Sipeduaken : Malaikat sipeduaken, alu sora megang nina : Enggo tombang, enggo tombang negeri Babilon simbelin. Perlu siteh, Roma ipebali ras Babilon. Babilon eme simbol kiniganjangan ukur manusia, bagepe kemajun peradapan doni. Kerajaan Romawi tupung sie merupakan kerajaan simegegeh ras peradapan manusia maju kal. Bagepe ibas kegeluhen kota Roma si mewah, lit mengalir moral si la mehuli nandangi bangsa-bangsa jajahanna. Ibas erti kata, erkite-kiteken kerina bangsa-bangsa jajahanna arus ersembah man kaisar Roma saja. Emaka kalak kristen ipaksa gelah ersembah man Kaisar saja. Enda jadi kiniseran man kalak kristen, sebab  adi ersembah man kaisar Roma selaku Tuhan, berarti kalak kristen nggo nggeluh erlua-lua. Sipeteluken : Malaikat sipeteluken alu sora megang ngataken ise siersembah man rubia-rubia ras man gana-gana, ihukum Dibata pagi. Kalak siersembah man rubiah-rubiah ras gana-gana isiksa ibas api ras ibas kertah i lebe-lebe Malaikat ras Anak Biri-Biri. Enda jadi “peringatan” nandangi kalak kristen.
4.      Kalak kristen arus ngenen ersembah man rubiah-rubiah ras gana-gana merupakan kesalahan ras dosa. Emaka kalak singgo ndalanken ras mpraktekken kegeluhen erlua-lua ibas eragama arus jera. Adi lang nandangi ihukum Tuhan, sebab kerehen Tuhan Yesus peduakaliken ibas doni enda nggo ndeher. Janah kerehenna radu ras penghakiman ras penghukuman. Adi la nggit jera ibas dosa nari ndat penghukman ibas Tuhan nari.
5.      Yohanes mereken sada pergegeh man kalak kalak kristen si setia gelah tetap ncikep kinitekenna. Nggeluh ibas kesetiaan ndalanken pedah-pedah Dibata. Bagepe arus megenggeng ibas ngenanami kiniseran e. Emaka kalak kristen la perlu mbiar nolak pengajuk ras perintah pemerintah Roma guna ersembah man Kaisar. Sebab adi pe mate, lit ingan man kalak kristen si setia ndalanken pedah-pedah Dibata eme nggeluh ras Yesus. Jadi lit ketuahen man kalak si mate, si mate ibas kiniteken.

APLIKASI
            Temanta : Sembalah man Dibata saja. Enda merupaken sada perintah man kalak kristen gelah nggeluh monoteis. Nggeluh ibas sada Dibata saja eme Dibata ibas Yesus Kristus. Jadi penungkunen man banta. Ngkai maka kita arus ersembah man Dibata saja. Engkai la banci ersembah man Dibata sideban? Kita ersembah man Dibata saja, erkite-kiteken Dibata e patut isembah. Dibata siisembah kita eme Dibata sinjadiken langit ras doni, bagepe kerina isina. Dibata singgo nelamatkan kita ibas dosa nari, ras tetap nemani ibas kerina kegeluhenta. Adi ersembah man Dibata sideban, siidat kita eme kesenangen-kesenangen doni ngenca, tapi e kerina sesaat ngenca.
            Tuhu ibas kita ersembah man Dibata perlu kesetiaan ras kebadiaan nggeluh, emaka kegeluhen-kegeluhen sipereh kematen, arus iambengken. Emaka adi la ngasup ndalanken kai singena ate Tuhan, arus lit pilihen man banta eme ersembah man Tuhan ntah man dibata-dibata sideban (bdk. Josua 24:15). Saja kalak siersembah man dibata-dibata sideban (gana-gana) ihukum Tuhan me ia pagi ibas kerehen Yesus peduakaliken i doni enda.
            Nggeluh ibas doni tempa mesera, emaka lit sindarami dalan pintas eme ersembah ia man dibata-dibata doni enda (gana-gana). Adi perjuma ia, ibahanna gana-gana pengiani juma. Adi perbinaga ia, ibahanna pelaris. Lit ka siersembah man Mamon, emaka la akapna malem, adi la lit sen bas ia, emaka duit jadi dibatana, rsd.
            Sura-sura daging banci mbaba kita ersembah man dibata-dibata doni enda. Emaka arus silawan alu kita ersembah man Dibata saja. Gana-gana sincedai hubungenta ras Tuhan arus siambengken. Bagepe anggota keluarga sisetia man Tuhan, arus pang ngelawan ras ambengken gana-gana siipake keluarga (bdk. Ogen). Sebab ibas ersembah man gana-gana berarti memanifestasiken bentuk sikap ras praktek guna ndatken tujun. Jadi gana-gana e alatta ngenca. Tapi arus siinget pagi kerina ia ersembah man Dibata saja (bdk. Ivocatio), erkite-kiteken sie Tuhan saja sipatut isembah, gelah ula lit penyesalan man banta. Genduari nggo seh paksana kita arus muat keputusan eme Dibata saja sisembah kita. La lit dibata sideban bas kita ras keluarganta. Ersembah man Dibata saja, la saja terjeng tek ras ngikuti kebaktin minggu, PJJ ras PA, tapi arus teridah ibas kegeluhenta tep-tep wari. Ersembah man Tuhan arus totalitas nggeluhta. Emaka si lit bas kita eme mehamat ras nggeluh ketergantungan man Tuhan saja.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar