Rabu, 02 Mei 2012

Endekenlah Ende-Enden Kekelengen (Jakup 2:8-13)

BAHAN KHOTBAH GEREJA GBKP
TANGGAL 6 MEI 2012
==============================
Introitus : Bage me pe kerna kiniteken. Adi kiniteken sue labo rikut ras perbahanen, kiniteken si bage mate kap (Jakup 2:17).
Ogen : Masmur 22:23-32.
Khotbah : Jakup 2:8-13.
Tema : Endekenlah Ende-Enden Kekelengen.

LATAR BELAKANG
1. Secara umum banci sikataken surat Jakup enda lebih menakanken kerna perbahanen. Alu kata sideban merupaken sada “petunjuk ” guna mperbaiki kegeluhen rohani ras ngajuk man kalak sitek guna ncidahken perbahanen simehuli. Kegeluhen selaku kalak kristen harus icidahken. Sebab selaku kalak kristen melala pasu-pasu Tuhan man kalak si tek, emaka kewajibanna eme nggeluh alu mehuli. Alu kata sideban kalak si tek harus jadi pelaku-pelaku kata Dibata.
2. Dasar pemikiran Jakup eme ketutusen ibas jera man Tuhan janah harus icidahken ibas perbahanen-perbahanen simehuli (moral). Jakup ngenen kiniteken man Tuhan harus icidahken alu kekelengen man sapih-sapih manusia. Jadi kekelengen eme buah ibas kiniteken man Tuhan.
3. Jakup mpersingeti kalak si tek singgeluh ibas diaspora gelah ula rayo-ayo, sebab nggeluh alu rayo-ayo merupaken dosa kap. Enda ikataken dosa erkiteken kalak sitek lanai ngergai Dibata. Sebab : 1). I lebe-lebe Dibata kerina manusia seri, la lit si erdobahan. 2). Perbahanen si rayo-ayo berarti ije kalak sitek enggo membeda-bedaken tinepa Dibata, padahal Tuhan sendiri ngergai tinepaNa. Alu bage berarti kalak si tek lanai ngergai kai siiergai Dibata. Bagepe ibas kalak si tek nggeluh alu rayo-ayo berarti enggo erbahan kinilaadilen.
4. Enda ikataken Jakup sebab idahna enggo lit ibas persadan kalak si tek (gereja) nggeluh rayo-ayo. Adi kalak bayak mehuli perbahanenna, bagepe sikap pengalo-ngalona, tapi adi kalak musil lang. Padahal selaku gereja simerupaken kula ni Kristus la banci nggeluh kegeluhen rayo-ayo e. Sebab paksa sie lit sada kebiasaan piga-piga kalak kristen eme alu ncidahken kinilitenna alu cara make uis simejile bagepe cincin simejile ras melala, ija banci sada jari dua cincin. Enda kerina gelah ipuji kalak, bagepe gelah kalak nghamati ia. Ibas keadaan sibage me pernah sekalak bapa gereja eme Clement i Aleksandria, Mesir, melarang kalak kristen guna make cincin.
5. Emaka gelah kegeluhen kalak sitek la rayo-ayo, siharus ibahan kalak sitek eme ndalanken undang-undang kinirajaan Dibata, bagi si lit ibas Pustaka Si Badia eme"Kelengilah temanndu manusia bagi kam ngkelengi dirindu”. Enda itekanken gelah 1). Kalak si tek harus mentaati hukum Tuhan. 2). Kekelengen harus menjadi karakter man kalak sitek. 3). Melanggar hukum Tuhan amin gia sada ngenca berarti menolak pemerintahan Dibata ras menyangkal kewarganegaraan ibas kerajaan Dibata.

APLIKASI
Kita selaku kalak kristen la banci nggeluh rayo-ayo sebab adi bage kegeluhenta berarti kita enggo erdosa, sebab kita enggo ngelanggar undang-undang Tuhan kerna kekelengen ras pe kerna eksistensi Tuhan si la rayo-ayo. Bagepe lanai kita patuh man Jesus Kristus selaku takal perpulungen. Emaka selaku kalak kristen harus tetap nggeluh ibas persadan simehuli (nen = harmonis). Memang ibas kita nggeluh i tengah-tengah doni lit terjadi perbedaan status sosial, tapi enda kerina labo Dibata sierbahanca, tapi doni enda. Janah doni enda pe lebih mementingkan status sosial. Ise si status sosialna lebih meganjang ia siharus ihormati ras iergai. Tapi harus siinget pengenen ras penilaian doni berbeda ras pengenehenen bagepe penilaian Tuhan, janah kita enda anak-anak Dibata. Dibata la pernah menilai kita arah status sosialta, tapi justru arah penerapen kekelengen.
Ibas kita ndalanken kekelengen alu la rayo-ayo, labo berarti kita “anti” kebayaken, lang. Tapi ateta gelah kita banci nggeluh alu harmonis sada ras sidebanna, janah kalak si “musil” pe banci nggeluh alu meriah ukur. Alu bage kita selaku gereja banci ergegehna nggeluh ibas persadan. Jadi bas kita nggeluh alu la menganjang ukur ras la rayo-ayo maka kita enggo ngendeken ende-enden kekelengen. Jadi ende-enden teridah arah perbahanen simehuli man sapih-sapihta manusia.

Pdt. Steven Kumenit, STh.,M.Min.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar