Rabu, 23 Mei 2012

Tema : Ulu Kegeluhen (Johanes 7:37-39).

BAHAN PJJ GEREJA GBKP
TANGGAL 27 MEI – 2 JUNI 2012.
=============================
Johanes 7 : 37-39.

Tema : Ulu Kegeluhen.

LATAR BELAKANG
1. Salah sada wari raya kalak Jahudi eme wari raya sapo-sapo. Ibas wari raya enda seh kal teremna kalak Jahudi i Jerusalem, sebab merupaken sada kewajiban man bangsa Jahudi guna ngerayakenca, janah kerina kalak Jahudi si lit i darat Jerusalem reh ku Jerusalem guna ngerayaken wari raya e. Makna perayaan wari raya sapo-sapo enda eme guna mperingeti uga Dibata nemani ras nampati bangsa Israel sedekah bangsa Israel erdalan ibas taneh simesawang. Ibas perdalanen ku taneh Kanaan bangsa Israel tading ibas kemah ras sapo-sapo. Jadi lit makna historis teologis. Tapi lit ka makna aplikasina eme ibas perdalanen anak-anak Dibata ibas doni enda, Dibata kap sinampati ras jadi ingan kecion gedang-gedang wari. Janah perayaan sapo-sapo irayaken kalak Jahudi sedekah pitu wari.
2. Ibas suasana perayaan sapo-sapo, khususna ibas wari pengkeri-kerin kerja e (wari pepituken) simerupaken puncak perayaan e, Jesus tedis janah ngerana Ia i lebe-lebe jelma sinterem, nina Ise muas rehlah ku Aku gelah ia minem. Bagi si tersurat i bas Pustaka Si Badia, 'Kalak si tek man bangKu, erburak i bas ia nari lau si mereken kegeluhen.' Ikataken enda kenca dung upacara lau. Sebab ibas tradisi upacara lau nterem kalak ku kolam Siloam, ikut pe imam-imam alu ngembus terompet. Kenca seh i kolam Siloam sekalak imam ngisi buli-buli emas alu laukolam Siloam nari, kenca sie lawes mulihken rombongan e ku rumah pertoton, jenari lau siibuat imam ndai ituangken ku mezbah. Kenca sie iogeken kai siikataken Jesaya eme Bagi lau mereken keriahen man kalak si muas, bage pe bangsa Dibata ermeriah ukur tupung Dibata ngkelini ia (Jesaya 12:3).
3. Makna ibas perayaan Upacara lau enda eme mperingeti perdalanen bangsa Israel i taneh mesawang, khususna kerna lau sindarat ibas deleng batu. Bagepe upacara lau e merupaken sada pertoton guna mindo udan. Perlu lebe siteh kolam Siloam eme reh ibas Gihon nari. Ibas pemerintahen raja Hizkia ibahanna saluran lau ibas lau Gihon nari ku Yerusalem. I Jerusalem lit sada kolam kitik guna menampung lau Gihon e. Kolam eme siigelari kolam siloam si ertina siiutus. Emaka amin gia kota e ikepung musuh, masyarakat Yerusalem tetap ndatken lau guna keperlunna.
4. Ate Jesus ngerana gelah jelma sinterem meteh ise Ia. Sebab memang jelma sinterem ertoto mindo udan tapi ibalik sie situhuna siipindona eme kemalemen ate (kebahagiaan) ras kemakmuran. Kerina e banci ibereken Jesus. Ibas Jesus lit lau si banci maler ras mereken kegeluhen, emaka rehlah ku Jesus. Sebab sia-sia kap puji-pujin siiendeken ibas perayaan e adi la ndarat ibas pusuh nari ras la nggeluh ibas persadan ras Tuhan.
5. Ise singaloken Jesus pasti ndatken kegeluhen. Alu bage terjadi me kegeluhen simbaru man kalak e, janah kalak e ngaloken pasu-pasu ibas Dibata nari. Pasu-pasu Tuhan siberhubungen ras “hidup berkelimpahan” e berkaitan ras Kesah Si badia. Sebab Jesus lenga imuliaken. Jesus lenga nangkih ku Sorga. Kesah Si Badia reh kenca Jesus nangkih ku Sorga. Tapi amin bage gia makna Kesah Si Badia eme sipertama lebe ngaloken Jesus, jenari sipeduaken eme pernyertaan ras pengelayasi ibas Kesah Si badia maka kalak sitek man jesus banci nggeluh ibas kemalemen ate.

APLIKASI
Adi sinen kerna turi-turin Dibata njadiken manusia, maka i je kita manusia banci nggeluh erkiteken lit Kesah Dibata siiembuskenNa man banta (nen = Kej.2:7). Kenca sie secara fisik ras rohani manusia nggeluh. Tapi erkiteken dosa (nen = Kej. 3) kegeluhen manusia mate. Tuhu secara fisik nggeluh, tapi secara rohani manusia enggo mate.
Kita nai enggo mate erkiteken dosa, tapi genduari erkiteken tek kita man Jesus Kristus maka kita banci nggeluh. Jadi kegeluhen situhuna lit bas Jesus Kristus. Ibas erti kata kegeluhenta labo terjeng nggeluh bage-bage saja, tapi kegeluhen si lit maknana. Harus lit perbahanen simehuli singena ate Tuhan, ras Kesah Si Badia nggeluh bas kita. Sebab Kesah Si Badia enda me simpengasuk kita nggeluh. Kesah Si Badia Si Negu-negu kita gelah kita banci erbahan kai singena ate Tuhan, sebab adi sebalikna perbahanenta maka mate me kita (nen = Roma 6:23). Jadi ulu kegeluhenta lit bas Jesus Kristus, sebab ise sitek man Jesus nggeluh me (nen = Johanes 7:38).
Pentakosta eme nusurna Kesah si Badia, janah harus siinget Kesah Si Badia eme pribadi sideban Dibata. Enda situhuna jadi erkiteken Dibata tetap erdiate man banta, janah ate Dibata gelah kita tetap nggeluh ibas keselamaten sienggo iberekenNa man banta arah Jesus Kristus. Kesah Si badia e nggo nggeluh ras kita. Janah Fungsi Kesah Si Badia la saja mereken pengapul man banta tapi pe negu-negu kita gelah kita banci erdalan ibas kebenaren, ras tetap ngakuken Jesus eme Tuhan. Emaka harus sitalangi pusuh ras peratenta gelah ipinpin Kesah si badia kita, alu bage nggeluh me kita. Jadi adi kita ngerana kerna kegeluhen, berarti kita harus nggeluh ibas persadan ras jesus Kristus, janah Kesah Si Badia mpengasup kita guna sie.

Pdt. Steven Kumenit, STh, M.Min.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar