Rabu, 07 Oktober 2015

Moria Si Pentar (Amsal 31:28-30)



KHOTBAH TANGGAL 11 OKTOBER 2015.
GEREJA GBKP
Invocatio    :    Kam si njadiken tep-tep bagin i bas badanku, ibentukNdu aku i bas bertin nandeku (Mazmur 139:13).
Ogen          :    2 Korinti 12:11-12 (Tunggal)
Khotbah     :    Kuan-Kuanen 31:28-30 (Responsoria).
Tema          :    Moria Si Pentar.

LATAR BELAKANG
1.      Kata ajar sekaligus kata pujin ras pengataken bujur man sekalak pernanden. Jadi penungkunen ngkai maka anak-anak ngataken bujur ras perbulangen mujiken pernandenna ? erkite-kiteken pendahin, kejingkaten bagepe perhatinna nandangi jabuna (band. Ayat 12 – 27).
2.      Sijadi oratenta sendah eme mpertentangken kerna kebodohen sekalak diberu/ndehara si lit ibas ayat 1-9. Ibas oratenta uga pengamsal ncidahken kerna kepentaren siirealisasiken ibas kegeluhen sinyata. Pengamsal ncidahken sekalak ndehara si erkemalangen man Tuhan si nggeluh ibas kepentaren. Pengamsal ncidahken sekalak ndehara sisempurna, sekalak ndehara silit pengendalian diri, kewaspadaan, pengertin, melumbar mere ras lit bas ia kebujuren, janah tehna tanggung jababna ibas jabuna.  Enda kerina jadi erkiteken lit kepentaren bas ndehara e, emaka nggeluh sekalak perbulangen tuhu-tuhu nggeluh ibas kemalamen ate.
3.      Jadi, Nande si pentar eme ngkelengi ras mperdiateken keluargana.
4.      Tapi sekalak nande banci jadi pentar ras ngelakakoken simehuli erkiteken pernanden e erkemalangan man Tuhan. Janah erkiteken ia erkemalangan man Tuhan maka ia patut ndatken pujin.
5.      Ndehara ijadiken Dibata radu ras dilaki, emaka tugas ndehara ras perbulangan seri (band. Kej:1:27). Emaka keluarga nggeluh ibas kemalamen ate.


APLIKASI
·         Genduari kita ngerana khusus kerna Moria. Enda mpertegas posisi pernanden ibas kegeluhenna, khususna ibas jabu, gereja ras masyarakat.
·         Siiarapken ibas keluarga eme anak ngataken bujur ras perbulangen mujiken ia erkiteken peranan sekalak pernanden ibas jabu. Memang adi siidah peranan nande ibas jabu kalak Karo, eme erdahin alu erbintuas nikapkan kebutuhan keluarga ras nggit mpehagakan perbulangan ibas jelma sinterem. Tuhu-tuhu latih kal pernanden e.
·         Jadi penungkunen man banta. Apakah sekalak pernanden dahinna ibas jabu saja ntah uga.
Ibas zaman genduari la bage. Tanggungjawab keluarga eme tanggungjawab bersama. Tapi amin gia pernanden pe erdahin, tapi ula lupa tanggung jawaban sekalak pernanden ibas jabuna, selaku nande ras perbulangen.
·         Penungkunen sipeduaken, apakah anak ngataken bujur erkiteken nande erbintuas ndarami dana untuk nekolahken anak ntah uga. Lang. Anak wajib ngataken bujur man nadena erkiteken perjuangan nande maka anak banci nggeluh ibas doni enda.
·         Anak ras perbulangan arus pe ngkelengi ndehara. Lit min penghargan keluarga nandangi jabu. Ibas erti kata perbulangan pe arus ikut erdahin. Nggeluh sisampat-sampaten. Adi perbulangan sekalak pemimpin maka tanggungjawab ndehara nampati perbulangan, ula erkiteken ndehara, perbulangan la ihamati kalak.
·         Memang bahan khotbahta enda ncidahkan kerna sekalak ndehara si pentar (ideal), tapi la bo berarti  perbulangan menuntut ndeharana bage.
·         Arah khotbah enda kita sidilaki arus mehamat man diberu/pernanden, termasuk nandangi diberu singgo mbalu. Bagepe la lit ibas kita keluarga kristen mpraktekken KDRT (subuk kata, bagepe praktek langsung). Sebab pengangkan diberu nggo itukur labo berarti sekalak perbulangan banci rate-ate man pernanden. (termasuk ngaloken sekalak pendeta diberu ibas melayani i bas runggun).
·         Ibas perbahanan simehuli ibas jabu, maka keluarga sideban pe termotivasi ngikutken kegeluhen jabunta e.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar