Rabu, 25 Mei 2016

Persembahen Si Payo(Mazmur 50:1-23)



PERPULUNGEN JABU-JABU
GEREJA GBKP
TANGGAL 29 MEI – 4 JUNI 2016.
Mazmur 50:1-23.

Tema : Persembahen Si Payo.

LATAR BELAKANG
1.      Sijadi bahan oratenta sendah eme ende-enden siiendeken bani Asap i rumah pertoton. Bani Asap eme kesusuren suku lewi siertugas khusus nyikapken musik ras mimpin ibadah ibas rumah pertoton. Tugas enda ibereken man bana tupung raja Daud jadi raja bangsa Israel (band. 1 Kronika 6:39-43, 16:4-5,37).
2.      Ibas ende-enden enda bani Asap enda, ituriken kerna kuasa Tuhan. Tuhan sitading ibas rumah pertoton eme i Sion ngadili bangsaNa. Erkite-kiteken bangsaNa lanai setia ibas padanna siisehkenna tupung bangsa Israel erpadan ras Tuhan i deleng Sinai. Ibas perpadanan  i deleng Sinai, bangsa Israel erpadan man Dibata, maka nggit ia ngelakokenca (Kel. 24:1-8). Tapi ibas kinatana, kegeluhen bangsa Israel nggeluh alu dosa.
3.      Ibas kinilasetiaan bangsa Israel ncikep perpadanen e, reh Dibata man bangsa Israel guna mindo pertanggungjawabanna. Sebab Dibata siisembah bangsa Israel, labo Dib ata sisinik saja, tapi Dibata sitetap peduli kerna kegeluhen bangsa Israel. Emaka ibas rangka ngadili bangsa Israel idiloNa langit ras doni jadi saksi. Bagepe isuruh Tuhan gelah langit ras doni ndilo kerina bangsaNa ku adep-adepenNa.
4.      Ibas pengakap bangsa Israel, adi ia nggo ersembah man Tuhan, bagepe nggo nehken persembahen, subuk persembahen tutungen bagepe persembahen pengalemi dosa, maka kegeluhen bangsa Israel nggo bersih i lebe-lebe Dibata, kepeken lang. Persembahen tutungen, bagepe persembahen pengalemi dosa nggo jadi persembahen formalitas, bagepe tempa – tempa nggo jadi sogok man Tuhan.. Padahal asuh-asuhen , perik-perik siipersembahken bangsa Israel ras kerina isi doni enda, Dibata kap siempuna. Emaka Dibata ngerana man bangsa Israel ngataken nggo salah kam ertiken kerna nehken persembahen. Nehken persembahen labo berarti gelah Dibata dat nakan. Ate Dibata gelah persembahen bangsa Israel tuhu-tuhu bermakna maka bangsa Israel harus nggeluh ibas pengataken bujur, nggeluh bujur ras setia. Persembahen la banci ipisahkan ras kegeluhen tep-tep wari.
5.      Kegeluhen bangsa israel simerupakan bangsa Tuhan arus tuhu-tuhu patuh ras setia man Tuhan saja. Ula bagi kalak si la nandai Tuhan. Kalak si la nandai Dibata eme kalak jahat. Janah ihukum Tuhan ia. Adi reh penghukuman Tuhan, ise pe la ngasup nampatisa. Emaka bangsa Israel ula jadi kalak jahat. Erkiteken sie kegeluhen bangsa Israel arus nggeluh alu dem pengataken bujur. Ibas erti kata kai pe si jadi, termasuk perbeben ras kiniseran, bangsa Israel Israel arus reh man Dibata saja guna mindo penampat man baNa. Bagepe persembahen siisehken bangsa Israel arus tuhu-tuhu alu dem pengataken bujur. Ibas pusuh sibersih nari, bagepe patuh ngikutken Tuhan, maka kegeluhen bangsa Israel dem alu keselamaten ibas Tuhan nari.

APLIKASI.
            Persembahan kalak kristen ras persembahan bangsa Israel berbeda kal. Adi persembahan bangsa Israel erpalasken ikatan perpadanan, emaka sipatna badia ras ritual. Erkiteken sie persembahen kalak Israel melala bentukna, ras nggo iatur ibas aturen agamana. Termasuk kalak bayak ras kalak musil mpersembahkan persembahan. Persembahan kalak bayak la seri ras kalak musil, sebab kalak musil la ngasup tukur biri-biri, emaka persembahenna perik ngenca. Tapi persembahan kalak kristen erpalaskan ibas pengataken bujur erkite-kiteken kita nggo leben ngaloken pemere simbelin ibas Dibata nari, eme persembahan Yesus Kristus selaku biri-biri Dibata. Emaka kulanta nggo jadi bersih ras badia.
            Persembahen sipayo eme persembahen sipehagaken Tuhan, emaka persebahanen sipayo  arah pusuh ras dem pengataken bujur, bagepe erpalasken kiniteken. Emaka persembahen sipayo la itentuken jumlah ntah pe nominal. Bagepe tuhu-tuhu sibereken simehuli man TUhan Bagepe la erpalaskan status ekonomi. Ibas erti kata banci saja status ekonominta biasa-biasa saja, tapi persembahenta galangan asangkan persembahen keluarga kalak bayak. Bagepe ibas persembahen si payo, kita banci ngangkai maka la saja persembahen uang ntah pe inatura (hasil bumi) siipersembahkan ibas gereja, tapi uga kegeluhenta tuhu-tuhu ersembah man Tuhan. Geluhta tuhu-tuhu bersih.

Pdt. Steven Kumenit, STh.M.Min.      

Tidak ada komentar:

Posting Komentar